کمیته سازمان ملل اعتبارنامه‌ای برای طالبان و نظامیان میانمار صادر نکرد

رئیس کمیته اعتبارات سازمان ملل اعلام کرد، این کمیته تصمیم گرفت تا تصمیم نهایی خود را درباره صدور اعتبارنامه برای نمایندگان طالبان و نظامیان میانمار برای نمایندگی کشورهایشان در سازمان ملل به تعویق اندازد.

کمیته سازمان ملل اعتبارنامه‌ای برای طالبان و نظامیان میانمار صادر نکرد

کارین انستروم، سفیر سوئد در سازمان ملل و رئیس کمیته اعتبارات این سازمان گفت: تایید می‌کنم که کمیته اعتبارات روز چهارشنبه نشست خود را به منظور بررسی اعتبارنامه‌های کشورهای عضو سازمان ملل از جمله افغانستان و میانمار برگزار کرد.

وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد پذیرش طالبان و نظامیان میانمار به عنوان نمایندگان افغانستان و میانمار در سازمان ملل به تعویق افتاد. کمیته اعتبارات تصمیم گرفت تا صدور اعتبارنامه برای نمایندگان طالبان و نظامیان میانمار را به تعویق اندازد. گزارش این کمیته زمانی که برای تایید مجمع عمومی صادر شود، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

با این حال رئیس کمیته اعتبارنامه سازمان ملل در خصوص وضعیت سفرای دولت‌های قبلی افغانستان و میانمار در سازمان ملل هیچ ابراز نظری نکرد.

کمیته ۹ عضوی اعتبارات سازمان ملل که شامل روسیه، چین، آمریکا، باهاماس، بوتان، شیلی، نامیبیا، سیرالئون و سوئد است، روز چهارشنبه در مقر سازمان ملل نشستی برگزار کرد تا اعتبارات تمامی ۱۹۳ کشور عضو نشست کنونی مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها