روزنامه قبس کویت:

میقاتی از تمایل فرانسوی‌ها به استعفای قرداحی گفت

یک روزنامه کویتی نوشت، نخست وزیر لبنان رایزنی‌ها با جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور و نیز گروه‌های مخالف استعفای او را افزایش داده و به آنها درباره تمایل فرانسه به استعفای قرداحی گفته است.

 میقاتی از تمایل فرانسوی‌ها به استعفای قرداحی گفت

 "قبس" چاپ کویت نوشت، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در رایزنی‌ها با جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور و گروه‌های مخالف استعفای او، از تمایل فرانسوی‌ها به این استعفا خبر داد.

این روزنامه در ادامه نوشت: نشستی در داخل گروهی که قرداحی عضو آن است، برگزار خواهد شد تا درباره تشویق او به استعفا کمی قبل از سفر امانوئل ماکرون به ریاض، بحث شود به این شرط که استعفا به شکلی انجام شود که آبروی او حفظ شود و استعفای قرداحی برگ برنده‌ای در دست ماکرون در گفت‌وگو با عربستانی‌ها درباره مساله لبنان باشد.

دولت عربستان ۲۹ اکتبر با بروز بحرانی دیپلماتیک با بیروت در ارتباط با اظهارات قرداحی درباره جنگ علیه یمن که آن را بیهوده دانسته و گفته بود باید متوقف شود، سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و به سفیر لبنان نیز ۴۸ ساعت برای ترک خاکش مهلت داد.

قرداحی گفته بود که نیروهای وابسته به جنبش انصارالله در حال دفاع از خود در برابر یک حمله خارجی هستند و عربستان و امارات به خاک یمن تجاوز کردند و کاری که در طول دو یا سه سال نتوانستند انجام دهند در طول هشت سال نیز هرگز نمی‌توانند انجام دهند.

امارات، بحرین و کویت نیز پس از عربستان اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند، این تنش دیپلماتیک خطر وخامت بحران اقتصادی در لبنان را به همراه دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها