اعتراضات در استانبول به خشونت کشیده شد

شرایط اقتصادی کنونی باعث افزایش هزینه‌های زندگی برای بسیاری شده و قدرت خرید ترک‌ها را به شدت کاهش داده و باعث بیکاری بالا شده است.

اعتراضات در استانبول به خشونت کشیده شد

تظاهرات کادیکوی استانبول با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و ده‌ها معترض دستگیر شدند. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی خواستار استعفای دولت اردوغان شدند.

پلیس برای متفرق کردن جمعیت از ماشین‌های آبپاش استفاده کرد.

به گفته خبرنگاران آسوشیتدپرس در محل، بیش از ۳۰ نفر بازداشت شدند.

روزنامه بیرگون گزارش داد که اعتراضات مشابهی در آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه برگزار شد.

پیش از این نیز هزاران نفر از کارگران در استان ازمیر در اعتراض به گرانی و تورم شدید در ترکیه به خیابان‌ها آمده و خواستار تعادل بین حقوق و مالیات شدند.

این تظاهرات‌ها بعد از آن رخ داده که ارزش واحد ملی پول ترکیه (لیر) در برابر دلار، در پی تنش‌زایی اخیر دولت اردوغان با کشورهای اروپایی و آمریکا، در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بر اساس گزارش‌ها روز چهارشنبه به سطح  ۱۱.۹۲ لیر در برابر ۱ دلار رسید.

منبع: یورونیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سامان بیگ
    0

    عردوغان با تجهیز و لجستیک همه جانبه گروهکهای بنیاد گرا و تکفیری و تروریستی برای ناامن کردن کشورهای اسلامی بدستور صهیونیست ها دودمان اقتصادی ترکیه را به باد داد و سرمایه گذاری های هنگفت برای تجهیز مزدوران صهیونیستی وهابی و همچنین سرمایه گذاری و دخالت در جنگ های بیفایده علاوه بر به خاک و خون کشیدن عراق و سوریه و افغانستان و جمهوری آذربایجان و ارمنستان باعث نابودی اقتصاد ترکیه شده و مردم ترکیه باید نظام دیکتاتوری عردوغان را ساقط نمایند، در جمهوری آذربایجان هم وضعیت به همین شکل است و الهام علی اف با سرقت منابع مالی باعث فروپاشی و نابودی اقتصاد جمهوری آذربایجان گردیده و مردم آنجا هم باید بر علیه رژیم صهیونیستی الهام علی اف قیام کنند و تنها راه بقا و بازسازی و خوشبختی برای آنها الحاق ترکیه و جمهوری آذربایجان به خاک کشورمان است و ما با آغوش باز باید الحاق سرزمین ترکیه و جمهوری آذربایجان را بخاطر ملاحظات دینی به خاک ایران را بپذیریم تا در دام رژیم صهیونیستی نیفتادن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها