در جلسه هیأت دولت؛

رئیسی: همه دستگاه‌های مرتبط راه حل ملی برای خشکسالی بیابند

رییس جمهوری با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی گفت: رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط، وظیفه دارند در مشورت با جوامع دانشگاهی راه حل ملی برای خشکسالی بیابند.

رئیسی: همه دستگاه‌های مرتبط راه حل ملی برای خشکسالی بیابند

 سید ابراهیم رئیسی عصر امروز - یکشنبه - در جلسه هیأت دولت با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی تصریح کرد: چنانچه مردم در موضوعی گله‌مند هستند وظیفه داریم ابعاد مختلف مشکلات و راهکارهای موجود را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

رئیسی تغییر الگوی کشت را یکی از راه‌های مواجهه با کم‌آبی دانست و افزود: باید متناسب با اقلیم و داشته‌های منابع آبی برای کشت محصولات اقدام شود و آموزش مورد نیاز نیز به کشاورزان ارایه شود.

رییس جمهوری در ادامه توجه به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان و نخبگان را ضروری دانست و گفت: وزارتخانه‌های «علوم» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و معاونت علمی ریاست جمهوری باید برای استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و امیدوار کردن دانشجویان به آینده شغلی و تحصیلی خود راهکارهای لازم را اتخاذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت آمادگی دستگاه ها برای مقابله با حملات سایبری اشاره کرد و افزود: خدمات ارائه شده در بستر فضای مجازی به مردم باید از امنیت کامل برخوردار باشد و باید از "خدمات و داده ها" در مقابل حملات سایبری دشمن کاملا حفاظت شود.

رئیسی در ادامه به ادعاهای دروغین علیه دولت و شایعه پراکنی در فضای رسانه ای کشور پرداخت و تاکید کرد: عده ای قصد دارند به اعتماد و امید مردم لطمه بزنند اما لازم است با سرعت و دقت به اینگونه شایعات پاسخ داده شود.

رییس جمهوری با تأکید بر ضرورت ارتباط نزدیک و متقابل دولت و جوامع علمی و مراکز پژوهشی و دانشگاهی، گفت: نخبگان و جوامع علمی باید در این ارتباط دو سویه برای مسایل و مشکلات مختلف کشور، راهکار علمی و اجرایی پیشنهاد دهند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • خخخ
    0

    عاملش تحمیل افراد بیسواد در پستهای غیر کارشناسیشونه مثل خودت که به این ملت تحمیل شدی اول خودت بکش کنار

  • سانسورچی
    0

    آقای رئیسی هم که کارش شده باید ونباید
    کی میخاد اقدام عملی انجام بده الله اعلم

  • رحمان
    0

    از دانشگاه امام صادق كمك بگير همه نخبه اند

  • کارشناس
    0

    من میام ولی درخت خشک شده را نمیتوانم زنده کنم آقای محترم بیسواد واع

  • سامان بیگ
    0

    جنابعالی بعنوان رئیس جمهور چه راهی رو پیشنهاد میدی؟.اصلا متوجه هستی در چه بحرانی کشور گرفتار است؟ در سال ۵۷ تعداد چاههای آب شیرین کشور ۱۵۷ حلقه چاه بود و امروز چیزی حدود ۲۰۰ هزار حلقه چاه. با توجه به مساحت کل ایران حدود یک ملیون و ششصد هزار کیلومتر یعنی هر ۵۰۰ متر یه حلقه چاه حفر شده به همین سادگی سطح سفره های گران بهای آب شیرین پس از کف شکنی های بدون کارشناسی و دستوری به بیش از هزار متر از سطح زمین در دشتهای اصلی ایران اتفاق افتاده و فرونشست دشتهای فارس و کرمان و اصفهان و... شاهد این مدعاست. سفره های آب شیرین که آز معدن الماس گرانبها تر هستند را حیف و میل کردیم و هنوز هم در خواب شیرین هستیم کارشناسان ثمره این موضوع را کوچ اجباری دوسوم جمعیت آیران حتی نابودی اقلیم و تمدن ایران و بسیاری از کشور های غرب آسیا میدانند ،ترکیه و افغانستان سالهاست حق آبه دریاچه های مرزی با ایران را محدود کرده اند که نابودی دریاچه هامون در سیستان و هورالهویزه در خوزستان پی آمد اینست. شما باید یک وزارت خانه آب ایجاد کنید و یکی از دلسوزان منابع آب فارغ از نگرش سیاسی ایشان با اختیار تام جهت ورود فوری و اقدامات حیاتی در حوزه آب بعمل آورید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها