نماینده مجلس:

وزیر صمت برادر همسرش را به عنوان دستیار ویژه خود و رئیس هیئت مدیره فولاد منصوب کرد/ هیچ نخبه‌ای در کشور نبود؟

نماینده مردم گرمسار در مجلس مطرح کرد: در هر ماه آقای رئیسی ده هزار میلیارد بدهکاری دولت قبلی را می‌دهد و چه قدر آقای رئیسی نجیب است که این را تا حالا جایی نگفته است. هر کس دیگری بود مدام این را گردن دولت قبلی می‌انداخت.

وزیر صمت برادر همسرش را به عنوان دستیار ویژه خود و رئیس هیئت مدیره فولاد منصوب کرد/ هیچ نخبه‌ای در کشور نبود؟

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی درباره اینکه مجلس در بحث مهاجرت نخبگان چه تاثیر مثبتی می‌تواند داشته باشد، گفت: «ما مشکل قوانین در کشور نداریم بلکه مشکل اجرا داریم. شما اگر آمار بگیرید بیشترین مهاجرت نخبگان در هشت سال دولت آقای روحانی بوده است. پس این نشان می‌دهد که ما مشکل سو مدیریت و عدم دلسوزی آنها به حال و روز مجموعه‌ها و مردم باعث شده تبعات ناشی از آن به جامعه و مردم منتقل شود.»
وی ادامه داد: «اگر به دنبال این باشیم که فرمایشات حضرت آقا را مو به مو در دستگاه‌های اجرایی آویزه‌ی گوشمان کنیم، مطمئن باشید در تمام حوزه‌ها بیمه هستیم. شما اقتصاد مقاومتی را نگاه کنید، چندین ساله ایشان فرموده‌اند اما کسی اراده برای اجرایش نداشت یا بادی به هر جهت بود. امروزه اگر می‌خواهیم کشور را بیمه کنیم، باید به دنبال این باشیم که فرمایشات رهبری را اجرا کنیم.»

مطهری در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها و فشار اقتصادی ناشی از آن که مردم متحمل آن شدند، چه نقشی در افزایش مهاجرت داشته است، عنوان کرد: «تحریم‌ها در همه حوزه‌ها اثر داشته ولی درصدش مهم است. ما نمی‌توانیم بگوییم عامل صد در صدی مهاجرت، تحریم‌ها بوده است بلکه یک بخشی اثر داشته و طبیعی هم است. از اول انقلاب اگر نگاه کنید تحریم‌ها بوده اما شدت آن تاثیر‌گذار است. الان شما بحث واکسن را نگاه کنید که در عرض یک ماه دولت آقای رئیسی چه شد که 100 میلیون دز واکسن وارد کشور شد؟ در فاصله یک ماه چه تحولی مگر ایجاد شد جز اینکه آدم‌ها عوض شدند. مگر تحریم در زمان آقای رئیسی نبود؟ این است که می‌خواهم بگویم سو مدیریت مسئله اصلی است.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «خدا نکند رئیس جمهوری که خودش را دکتر، حقوقدان، سرهنگ و همه فن حریف بداند که نتیجه‌اش این می‌شود که یک چنین زمینی را به دولت بعدی تحویل دادند که هزاران میلیارد دلار بدهی دولت آقای روحانی بر گردن دولت آقای رئیسی افتاد. بدان معنا که در هر ماه آقای رئیسی ده هزار میلیارد بدهکاری دولت قبلی را می‌دهد و چه قدر آقای رئیسی نجیب است که این را تا حالا جایی نگفته است. هر کس دیگری بود مدام این را گردن دولت قبلی می‌انداخت مثل آقای روحانی که بعد از هشت سال هم تقصیر‌ها را گردن دولت احمدی نژاد می‌انداخت. اینکه ما تقصیرها را گردن دیگران می‌اندازیم منطقی نیست اما این انسان آنقدر نجیب است که هنوز یک جمله نگفته است که من 500 و خورده‌ای هزار میلیارد دلار دارم بدهی دولت قبلی را می‌دهم.»

مطهری در پاسخ به این پرسش که طرح‌هایی مانند طرح صیانت از فضای مجازی، چه تاثیری بر افزایش مهاجرت نخبگان دارد، اظهار کرد: «به باور من در طرح‌ها باید مردم دیده شوند. ما باید مردم و منافعشان را ببینیم و به دنبال این باشیم که آثار تخریبی برای مردم نداشته باشد چرا که کسب و کار در فضای مجازی آمار بالایی را دارد. بنابراین ما باید استفاده آسان و بهینه از فضای مجازی را برای مردم مهیا کنیم کما اینکه همکارانی که این طرح را پیگیری می‌کنند، باید این نگاه را داشته باشند.»

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید در خصوص رفتارهایی که ممکن است به کسب و کار مردم لطمه بزند، دقت کنیم، گفت: «از کارشناسان این حوزه باید در جلسات طرح استفاده شود که من خبر دارم این کار هم در حال پیگیری است. امید داریم که دوستان کاری کنند تا مردم دیده شوند و شرایط را مهیا کنیم تا آنها اسیب نبینند.»

مطهری درباره انتصابات فامیلی و اثری که بر افزایش مهاجرت دارد، خاطر نشان کرد: «بسیار بد است. هر دولتی هم که وارد بحث انتصابات فامیلی شود، به باور من شروع بسیاری از موارد مانند رانت و حرکات غیر منطقی خواهد بود. مثلا آقای وزیر صمت برادر همسرش را به عنوان دستیار ویژه وزیر و رئیس هیئت مدیره فولاد منصوب کرده است. آقای فاطمی امین یعنی هیچ نخبه‌ای در کشور نیست؟ شما که می‌خواهی یک میلیون خودرو در سال صادر کنی، در قیمت خودرو مانده‌ای؛ پراید 170 180 میلیون شده. کما اینکه اگر توجه کنید، حضرت آیت الله رئیسی فرمودند که هیچ کدام از وزرا خط قرمزم نیست بنابراین ایشان با هیچ کس تعارف ندارد.»

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: «بعضی آقایان برادر خودشان یا برادر خانمشان را بر سر کار آورده‌اند و پست های آنچنانی هم داده‌اند که این سم مهلکی است برای فعالیت آن فرد و شروع خیلی بدی است. مطمئن باشید هر کس بگوید من مراقب هستم، دروغ می‌گوید. مردم از مدیران ما انتظار چنین رفتار‌هایی را ندارند. اگر هم آقایان تخصصی دارند، دست‌کم باید در یک حوزه دیگری فرستاده شوند تا آنجا کار کنند و نزدیک نباشند.» 

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • محمد از کرمان
    1

    این حضرات ظاهرا اصلا توجه ندارند که در چه شرایطی هستیم و مردم چگونه زندگی می کنند. مردم شریف شاید فشارهای ناشی از تحریم را به خاطر کشورشان و زیاده خواهی دشمنان تحمل کنند ولی هرگز سختی های ناشی از بی گفایتی و فساد را بر نمی تابند.........................

  • علی
    4

    لعنت بر پدر مادر ادم دروغگو دسمال نکش که اسیب میزنی بد بخت

  • ناشناس
    2

    مفهوم شایسته سالاری را تازه متوجه شدیم .

  • ناشناس
    1

    توجه کنید:
    ....اما این انسان آنقدر نجیب است که هنوز یک جمله نگفته است که من 500 و خورده‌ای هزار میلیارد دلار دارم بدهی دولت قبلی را می‌دهم.»

    طرف اوردر مبلغی رو که میگه رو نمیدونه!!! اونوقت نماینده مردم اه!!!
    داداچ!! اصلا می دونی که 500 هزار میلیارد دلار یعنی چی؟!!

    خاک بر سر این مملکت که اینا دارن مثلا مدیریتش می کنن.

  • ناشناس
    1

    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

  • ناشناس
    0

    دیگه فامیل نبود؟؟

  • کوک
    2

    من بریدم، خسته ام.بر پدر مادر همتون لعنت که هروز دارم شرمنده خانواده ام میشم

  • زرزر
    1

    حالا فهمیدین چرا فرار مغزها را داریم؟ چرا این همه فساد دزدی اختلاس تورم داریم؟ چرا به اینجا رسیدیم ؟

  • حسن
    1

    جناب رئیسی با آن همه شعار آتشین کجایی؟؟ دقیقا کجایی؟؟؟؟

  • دن کیشوت
    0

    اسب حیوان نجیبی است!

  • محمد
    1

    از این دیوانه ها چه انتظاری دارید .

  • حسین
    1

    دوتا ذلت برای وزیر صمت وجود دارد یکی اینا به بهانه دین خودشونو جا میکنن و پست سمت میلیاردی بدست میارن که اینم باند بازیه حکومته دوم از فامیل نباید استفاده کرد که این آقا اینقدر زن ذلیله که تازه برادر زنش رو آورده آخه مگه برادر زن یا باجاقناق فامیله است بدبخت

  • Amir
    0

    بابا به این بنده خدا گیر ندید....بهش گفتن اگه به داداشم پست ندادی شب نیا خونه...

  • داود
    1

    داداچ 500 هزار میلیارد دلار !!! بابا ی چیزی بگو بگنجه

  • هادی
    0

    این قدر از هم تعریف نکنید الان شما که متوجه نیستید وخودتان را به خواب زدید که چهار ماه است این اقا ریاست اجرایی کشور را بدست گرفته همه کالاها چندین برابر شده وهیچ اقدام عملی انجام نشده وهمش وعده وعید خوب یاد دارید به مردم بدهید البته مردم دیگر هیچ اعتقادی به حرفهای شما ندارند وان هم از انتصابات جناحی وفامیلی که داد بعضی از اقایان را هم حتی دراورده این است عدالت اسلامی وقول دادن به مردم در انتخابات که چطور عملی شده

  • سامان بیگ
    5

    یادش بخیر در دوران خدمتگزاری دکتر احمدی نژاد حتی یک مورد از این انتصاب های فامیلی و پنهانی نبود همه امور در نهایت شفافیت و مورد تایید مردم بود و
    بجز شایسته سالاری هیچ ملاکی برای دولت آقای احمدی نژاد نبود

  • امیر
    1

    استاد اردشیر جان. دروغ هم یه حدی داره! البته روم به دیوار شما که دروغ نمیگی ولی یه چیزی بگو بگنجه!!!! پانصد و خرده ای هزار میلیارد دلار؟؟؟؟؟ بودجه سالانه کل کشورها اینقدر میشه؟ عزیز دل خرده اشو هم 1 در نظر بگیریم به تومنش میشه این عدد! 501000000000000 خدایی اگه تونستی همین عددو بخونی و بنویسی بعد به دلارشو خود بزرگوارت حساب کن!!!!

  • ایرانی
    0

    چرا باید یک نفر در همه زمینه ها عقل کل باشد که بتواند شما را بیمه کند.؟آنگاه دنبال علم و نوآوری رفتن معنا دارد.مجلس هذیان گفت که وضع مملکت باینجا رسید.خجالت بکشید که با عمل خود سنگ را هم فاسد میکنید.شورای نگهبان باید صلاحیت اینگونه افراد را باطل کند.

  • ناشناس
    0

    وزیر محترم‌
    به‌همسرش‌بدهکاره‌سخت‌نگیرید‌

  • محمد.،،
    0

    شماها بیش از۴دهه است که چنبره برسفره ،زندگی،ملت زده ایدوایران راارث پدرتان میدانیدومردم رانوکروبدهکارخود ودردورنج مردم ذره ای برایتان اهمیت نداره وبیکفایتی ومشکلات ساخته خودرابه بیرون وتحریم ربط میدهیدوبرای ماندن درقدرت دزدی کردن بیشتر مجیز بالا رامیگویید

  • احد
    0

    سلام حا لا بردارهمسرت آوردی چند وقت دیگه برادرانت وبعد پسرعموها پسرخاله ها پسرعمه ها پسر دایی ها واقوام دور بعد همسایه ها ودوستان سرکار میگذارید آنقدرتوی مملکت ماآنقدر نخبه هست که برادر همسر شما را پشم به حساب نمی آورند روی زاکانی راسفید کردی چند وقت دیگر باید شاهد دوزدیهایتان باشیم آقاریسی خواهشمندیم نگذارید اقوام وزیران پایشان به وزارتخانه باز شود چون اول کار است اقوام بازی وای به حال آخرش ماستی که تروش است ازطقارش پیداست



  • ناشناس
    1

    مجلس انقلابی یعنی همین دولت جوان انقلابی که میگفتن یعنی همین تازه اولشه

  • جواب بدید
    1

    مگر مملکت صاحب نداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      صاحب؟ منظورت خرزو خانه؟ ایشان خوابه

    • ناشناس
      1

      والله خودشون که ادعا میکنند صاحبش امام زمان (عج)است

  • وهاب
    0

    نماینده مجلسی که تفاوت نرخ برابری دلار در برابر ارز را نفهمد و بگوید هزاران ملیارد دلار بدهی دولت قبلی را میدهد .اخه اسکول شاید این رقمی که این نماینده توهمی میگوید بدهی تمام کشورهای اسیا هم دراظهار نظر ایشان نگنجد .بابا اینا دیگه کیند چقدم خودشون و نجیب زاده خطاب میکنند

  • ساده
    0

    کاملا مشخصه که نظام هزارفامیل داره حکومت می کنه . این اخبار تازگی نداره .

    فساد و تبعیض و نابرابری از بین نمی ره ، در واقع با شعار و ظاهر فسهد ستیزی و شعار انقلابی گری نمیشه اختاپوس نابرابری و بی عدالتی رو نابود کرد .
    انسان ها از ده ها قرن قبل درگیر چنین معضلاتی بوده اند . هر کسی با یه شعارمبارزه وارد شده و بعد خودش در مرداب فرو رفته .

  • ناشناس
    0

    نجابت نمیخواد ، دستور میدن به زور اوراق بفروشید به صندوق های بورسی ، و از جیب مردم قرض هاشو میده

  • براخاص
    0

    تف به شرف همتون دروغگو کلاش و پشت هم انداز هستید،ملت از دست شما دروغگو های بی چشم ورود به تنگ آمده است

  • لرب
    0

    اگه نخبه ها بودند که الان مملکت عن آباد نبود

  • ایران
    0

    هزاران میلیارد دلار بدهی دولت قبل. چی بدی داداش، کلا ایران التماس می کنه ۱۰میلیارد دلار از قبل برام بهش بدن.
    دقیقا چرا این نماینده است!!؟

  • ناشناس
    0

    شما نماینده دولتید نه ملت!به جای دفاع از حقوق مردم دارید از دولت وانتصاب های فامیلی دفاع می کنید.از طرفی مگر آقای رئیسی نجیب از جییب مبارکشان دارند خرج می کنند.تملق وچاپلوسی را بزارید کنار واز حقوق مردم دفاع کنید

  • تقی معمولی
    0

    پانصد هزار میلیارد دلار ؟؟؟؟؟
    آخه موجودی کل دلار جهان این رقمی که شما میگید هست که آقای رئیسی ماهانه پانصد خرده ای هزار میلیارد دلار بدهی میده
    الان ملت لنگ 400میلیون دلار طلب از انگلیسه اون موقع آقای رئیسی پانصد هزار میلیارد دلار ماهانه بدهی میده فقط
    اندکی عقل هم خوب چیزیه

  • علوم
    0

    ازقدیم گفتن به طرف گفتن کجایی هستی گفت هرجاکه زنم است مگرداماد یه خدمتکاربیشتراست؟

  • نادری
    0

    اقای مطهری پسر من 35 سال لیسانس معماری 7 ساله بیکاره برای اوهم یک جای خالی نگه دار دانشگاه تهران درس خونده معدل ریاضی فیزیک 19. میدونی الان گوشه خیابون گیتار میزنه قبل از رفتن نیم ساعت میره تو سجده تا 100 تومن در بیاره میدونی قرص دپاکین میخوره مسببش را خدا لعنت کند پدرش فوت اگر زنده بود شاید او را سفارش به دوستان کاری برایش پیدا کنند ولی 24 سال برحمت خدا رفته و من متاسفم روحانی اتوبوسی برد تو دولت احمدی نژاد با کامیون و اقای رئیسی با قطار مترو. بنوبسم شماره تلفنم را09354191548 من عامل بیکاری فرزندم و فقر را دولت و مسئولین این انقلاب میدونم و مرتب ل می کنم

  • نادری
    0

    منظور اقای مطهری لابد اینه که قراره 500 ملیو ن دقیق نخوند برود در جیب مبارک به حساب دولت قبلی خب قبول نکن. منت نزار چرا حقوقت رو نمی گی که لابد 50 ملیونه لعنت خدا بر کسی که فامیلش را بیاورد ور دستش

  • محمد
    0

    نقش زنان در حکومت زیاد شده

  • حسین
    0

    طبق فرمایش ایشون "مشکلی در استخدام و بکارگیری آشنایان و وابستگان نزدیک وجود ندارد فقط نزدیک خودشان نباشد در نهاد و یا حوزه دیگری بکار گیرند"، در صورتیکه همین استخدامها و در راس امور قرار دادن نزدیکان بجای نخبگان دانشگاهی س ک باعث سرخوردگی در جامعه و سو مدیریت و اختلاس و غیره شده است

  • یاغچی ابادی
    0

    دزدی ،فساد ،رانت خواری ،انتصابها واستخدامهای غیرقانونی فامیلی وفامیل بازی،این جرئی از اقدامات همیشگی مسئولین مملکتیست ودراین بین مردم بیچاره هم به حال خود رها شده اند

  • علی
    0

    اون موقع به شاه گیر میدان که وزیر خارجه زاهدی چون پسر زاهدی دامادش هست او را وزیر امور خارجه کرده . حالا چی

  • ناشناس
    1

    ای بابا،خسته شدیم مملکت یک رضاخان میخواد

  • صمد
    0

    مثل اینکه میگن چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است کلا همینه،تا اهل خودش هستن غریبه لازم نیست،اما این مثل درمورد کشورای مفت خور عربی صدق نمیکنه،بجای که یادشون مردم خودمون باشه دارن شکم عربهای مفت خور پر میکنن

  • زرزر
    0

    مروم نجیب هستن که این همه مشکلات را تحمل می کنند تازه توهین خر کس وناکس را هم تحمل می کنند حتی توهین بهاره رهنما ،

  • لال
    0

    چرا نظارتی نیست؟ این بود شایسته سالاری ؟ متاسفم هر روز باعث ناامیدی بیشتر مردم میشین

    نظرات شما -
    • یزدان
      0

      خدا الهی به زمین گرم بزندشون

  • جعفر صادق
    0

    از زمانی که رییسی شد رییس جمهور، حجه الاسلام هم شد آیت الله، مثل نماینده مجلسی که با سیکل رفت مجلس بعد 4 دوره صداش میکنن دکتر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها