رایزنی الکاظمی و هیئت اروپایی درباره پرونده مهاجران عراقی و مناسبات دوجانبه

نخست‌وزیر عراق در دیدار با هیئتی از اتحادیه اروپا درباره پرونده مهاجران عراقی و مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

رایزنی الکاظمی و هیئت اروپایی درباره پرونده مهاجران عراقی و مناسبات دوجانبه

 «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق با «مارگریتس شیناس»، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه عراق و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف رایزنی کردند.

الکاظمی با تاکید بر اهمیت همکاری با اتحادیه اروپا و لزوم گسترش آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و غیره اظهار کرد: بهره‌برداری از تجارب رشد و توسعه کشورهای اروپایی به ویژه در مراحل پس از جنگ‌ها به علاوه تشویق به سرمایه‌گذاری و ایجاد محیط سالم برای آن حائز اهمیت است.

از سوی دیگر، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مجددا از حمایت این اتحادیه از عراق در مسیر ثبات و امنیت خبر داد و افزود: اتحادیه اروپا دوست بلندمدت و راهبردی عراق باقی خواهد ماند.

الکاظمی با اشاره به مساله شهروندان عراقی سرگردان در چندین شهر اتحادیه اروپا بر اهمیت اتخاذ همه اقدامات مشترک برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان عراقی در شهرهای مختلف این اتحادیه و همکاری برای جلوگیری از وقوع اتباع عراقی در دام شبکه‌های قاچاق تاکید کرد و افزود، بغداد برای بازگرداندن داوطلبانه همه پناهندگان عراقی تلاش می‌کند.

این مسؤول اروپایی در پایان ضمن تشکر از اقدامات زودهنگام عراق در مبارزه با عملیات قاچاق که قربانیان آن شهروندان بیگانه هستند، بر اهمیت همکاری مشترک برای بازگرداندن آنها تاکید کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها