چرا قاضی دستور دهنده فیلترینگ تلگرام، آزاد است؟/ او محکوم به دریافت رشوه بود

بیژن قاسم‌زاده، قاضی سابق دادسرای فرهنگ و رسانه که به جرم دریافت رشوه به انفصال از خدمت و حبس محکوم شده این روزها آزاد است.

چرا قاضی دستور دهنده فیلترینگ تلگرام، آزاد است؟/ او محکوم به دریافت رشوه بود

چند روز پیش احمدرضا عابدزاده عکسی از یک مراسم دورهمی منتشر کرد که خبرساز شد چرا که بیژن قاسم زاده قاضی جنجالی پیشین دادگستری یکی از حاضران در این عکس بود. کسی که شاید مهمترین تصمیم قضایی‌اش صدور دستور فیلتر تلگرام باشد یا دست کم این روزها بیشتر با آن شناخته می‌شود.

اگرچه صدور دستور فیلتر تلگرام توسط قاسم زاده مورد حمایت مسئولان قضایی قرار گرفت اما دیری نگذشت که او در پرونده‌ای پر سر و صدا یعنی پرونده اکبر طبری با اتهاماتی رو به رو شد.

دو سال بعد، بیژن قاسم زاده از قضا با حکم دستگاه قضایی به اتهام دریافت رشوه محکوم به حبس شد و به همین علت بود که انتشار عکس او در کنار دوستانش قدری سوال برانگیز شد.

حدود یک سال پیش شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی، قاسم زاده را به عنوان عضوی از شبکه ارتشا که از سوی اکبر طبری تشکیل شده بود پای میز محاکمه کشاند.

در این پرونده اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

بیژن قاسم‌زاده نیز که به «تأثیر دادن نفوذ اشخاص دولتی در تصمیمات قضایی» و «دریافت رشوه بالغ بر مبلغ ۲۸ میلیارد ریال» متهم بود، به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محکوم شد.

پس از انتشار تصویر قاسم زاده، مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای "پیرامون انتشار تصاویر بیژن قاسم‌زاده در فضای مجازی" اعلام کرد که «دیوان عالی کشور پرونده او را به شعبه صادرکننده جهت رفع نقص در پرونده اعاده کرده است و مراحل دادرسی پرونده وی در جریان است. این متهم بر اساس قانون تا اعلام نهایی نتیجه دادرسی، فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است.»

اطلاعیه‌ای که شاید انتظار می‌رفت با توضیح بیشتری منتشر و در آن علاوه بر ذکر «صدور قرار وثیقه برای قاسم زاده به عنوان دلیل آزادی او» گفته می‌شد  که پرونده‌ای با این اهمیت که در آن یک قاضی به اتهام دریافت رشوه محکوم شده، فارغ از اینکه قابل تجدیدنظرخواهی بوده یا نه، چه نقصی داشته که دیوان عالی کشور رای صادره برای قاسم زاده را نقض و پرونده او را جهت رفع نقص به شعبه صادر کننده رای برگردانده و حالا دوباره دادرسی پرونده وی در جریان است!

اهمیت این موضوع وقتی بیشتر به چشم می‌آید که حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رییس جدید قوه قضاییه این روزها تاکید بسیاری بر اتقان آرا و همچنین کوتاه کردن فرآیندهای رسیدگی دارد و در سخنرانی‌های خود -هر چند در رابطه با آرای موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری- خواسته تا دیوان عالی کشور راحت از کنار نقض آرا نگذرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • م
    1

    اینا اکثرشون فاسدند اگر فاسد نباشی در دولت و جاهای دیگر نمیتوانی پست های تاثیر گزار بگیری یک نمونه همین کارشناسای دادگستری فکستنی چند روز پیش برای اعتراض به موضوعی من رو ارجاع دادند به همین کارشناسای دادگستری خودشون جهت نوشتن ی دادخواست طرف بدون در نظر گرفتن تعرفه گفت 12 میلیون بده خودم درستش میکنم !!! گفتم طبق تعرفه هزینه شما 1200000 تومان میشه گفت ما فقط روزی 1200000 میدیم به گدا !!!! همشون و نگیم 90 درصدشون فاسد و رشوه خور هستند

  • شاقلی بادام
    1

    اگه او بره زندان.چیزایی رو افشا میکند که باعث میشود مردم به نظام و تمام روابط ان پی ببرند

  • دشت ارژن
    1

    رشوه ازقیافه اش میباره?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟? ¡!!!!!!!!!

  • زهرا
    1

    احتمالا طبری ووووووووووهم ازادن فقط مردم سر کارن

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    خدا لعنت کند کسانیکه در پنهان و ظاهر تلگرام را فیلتر کردند و هزینه سنگین به خانواده ها و کسب کار ها تحمیل کردند..
    مرگ بر فیلترینگ و سانسور

  • یکی از مردم
    1

    به همون دلیلی که بقیه آزادند و پست و مقام هم گرفتند!

  • یه بنده خدا
    1

    به دلیل اینکه اینجا ایرانه...

  • ...
    1

    قاضی هست که مدرک جعلی رو پرونده میذارن وبه موارد حتی خلاف قانونی که خودشون مسئول اجراش هستن وبابتش پول میگیرن، استنادمیکنن وخانواده ها رونابود میکنن وخودشون اولین قانون شکنای جامعه هستن ومیخنده میگه اگه تونستی کاری کن وازادهستن وکسی باهاشون کاری نداره نه حفاظت نه روساشون بعد این که بماند.
    وقتی میگی هرکی حق بررسی مدارک داره وعدالت وقانون وشرع حق دفاع گذاشته بعدبررسی نمیکنن وحتی مدارک اصلی گم میشن وجایی نیست واسه احقاق حق بعد توقع چی دارید.
    مملکتی که عدالت رو باظن وگمان به اسم علم قاضی اجرامیکنن که حتی همون هم نیست تازه اونم واسه فردی دیگه اونم بامدرک خلاف حرفشون اونم واسه یه صحنه سازی اونم واسه چیزی که حتی احتمال نبودنش چندبرابربودنش هست ومیخنده میگه هرکار بخوام میکنم وبی ادبی میکنن توقع چی دارید.
    بعدحرف ازعدالت علی میزنن.تنها چیزی که مهم نیست نابودی مردم هست.

  • دومان
    1

    هر چیزی بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک و الان گندیده...بخورید و بچاپید و به یغما ببرید که وقت تنگ است ...ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اسکل خان ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک است برای مردم آزادی خواه نه مردمی که پراید فرغون تابوت مرگ را ملیون ملیون گرون می کنند توی صف خرید اعتباری اش همدیگر را له می کنند. ظلم پایدار نیست اما برای مردمی که برای نذری امام حسین به هر خفتی تن نمی دهند و از سر و کول و دیوار مردم بالا نمی روند. ظلم برای مردمی پایدار است که شبی که فرداش بنزین می خواهد گران شود با ماشین های آخرین سیستم تا صبح در صف پمپ بنزین می خوابند که فقط یک باک و فقط یک با و فقط یک باک بنزین ارزانتر بزنند. باز هم بگم؟ لطفا اراجیف نگید طوفان نزدیک است و ...

  • مردم
    1

    ما. ملت. ساده. هستيم اونها. ميدونند. چيكار. كنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها