بازنده بزرگ انتخابات اخیر عراق کیست؟

تجربه چند سال اخیر در عراق نشان داده است مردم عراق دستاورد مثبت خاصی نه تنها از اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمان در این کشور بلکه از اصل انتخابات عایدشان نخواهد شد.

بازنده بزرگ انتخابات اخیر عراق کیست؟

 در نزدیکی یکی از ورودی‌های منطقه سبز شماری از فروشندگان دوره‌گرد در حال کباب کردن مرغ روی زغال هستند تا به جمعیتی که در اطراف این منطقه تحصن کرده‌اند بفروشند.

بعد از برخی سیاستمداران عراقی که با جنگ و مجادله‌های خود (اگر نگوییم جنگ زرگری) برنده بزرگ اختلاف‌نظرها بودند، احتمالا بزرگ‌ترین برندگان اختلاف نظر در مورد نتایج انتخابات را باید همین اغذیه‌فروشان دوره‌گرد دانست، در حالی که تجربه چند سال اخیر در عراق نشان داده است مردم عراق دستاورد مثبت خاصی نه تنها از این اعتراضات بلکه از اصل انتخابات عایدشان نخواهد شد.

در مورد سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق هم از زمان حضور اشغالگران آمریکایی در این کشور همواره چنین حوادثی رخ داده است و از نماینده سازمان ملل متحد در عراق گرفته تا شخصیت‌های مختلف عراق، دانشمندان و صد البته مردم کوچه و بازار همگی قربانی ترورهای هدفمند و کور شده‌اند و احتمالاً این اتفاق‌ها کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

از این رو تصور نمی‌شود بعد از کش‌وقوس‌های فعلی تحول خاصی در عراق رخ دهد و مردم عراق باز هم همان شخصیت‌های همیشگی را در راس ساختار قدرت در این کشور خواهند دید.

در نهایت سوال مهمی که درباره این سوء قصد هنوز مطرح است این‌که مصطفی الکاظمی چرا یک ساعت و نیم قبل از این تهاجم به کردستان عراق رفت و چرا این سفر رسانه‌ای نشد؟

منبع: اعتماد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اسماء
    1

    اگر رهبری سال۸۸ درمقابل کودتاچیان ایستادگی نمی کرد وضعیت ایران هم مثل عراق بدون دولت و پارلمان و لبنان که ۱۵ سال دولت ندارد میشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها