نماینده تبریز در مجلس:

از اول انقلاب تصمیم‌هایی گرفته‌‌ایم که اکنون هزینه آنها را می‌پردازیم/ هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه ضعف های امنیتی با پرداختن به اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات قابل حل نیست، گفت: در همه جای دنیا حتی در آمریکا و اسرائیل هم این ضعف ها وجود دارد.

 از اول انقلاب تصمیم‌هایی گرفته‌‌ایم که اکنون هزینه آنها را می‌پردازیم/ هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است

 مسعود پزشکیان در رابطه با "سفرهای استانی رئیس جمهور" گفت: سفرهای رئیسی از این منظر که در بین مردم حضور پیدا می کند و جویای مشکلات آنها می شود، خوب است، اینکه مردم بدانند مسئولین در کنار آنها هستند، اتفاق خوبی است. اما این نقد وارد است که هنوز برخی استانداران عوض نشده اند و به آنها گفته می شود که این کار را انجام دهید یا انجام ندهید، آن استاندار با این پیش فرض که معلوم نیست تا ماه دیگر در آن سمت باقی بماند یا نه انگیزه ای برای کار ندارد. باید هرچه زودتر تکلیف استانداران مشخص شود.

 او در ادامه با اشاره به مشکلات استان ها گفت: مشکلات در استان ها شفاف و روشن است، نیازی نیست بگردیم و از مردم پرس و جو کنیم، بی آبی و بیکاری و تعطیلی کارخانه ها در همه استان ها درد مشترک است، باید نقشه ای برای رفع مشکلات و حل معضلات پیدا کنیم. به هر استانی برویم مشکل کار، تورم و بیکاری وجود دارد اما این مشکلات نیازمند راهکار است. باید طی نشست هایی راهکار برای برون رفت از مشکلات ارائه شود. دولت باید با افراد و چهره های علمی و کارشناسانه و مشخصا با آدم‌های کاردان جلسه برگزار کند و از آنها راهکار بخواهد. نباید وعده ای داد که نتوان آن را اجرایی کرد زیرا دولت آسیب خواهد دید.

نماینده مردم تبریز در مجلس در خصوص "عملکرد دولت در این طی این صد روز" بیان کرد: هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است. تصمیم های سیاسی و اجتماعی یک سال، دو سال و سه سال دیگر خودش را بروز می دهد. اتفاقات کنونی کشور نتیجه تصمیم گیری دولت قبل و یا این دولت نیست، از اول انقلاب تصمیم هایی گرفته ایم که اکنون هزینه آنها را می پردازیم، آن زمان تازه آدم هایی بر سر کار بودند که خیلی بهتر از ما بودند حال ببینید تصمیم هایی که ما می گیریم چه نتیجه ای را در پی خواهد داشت.

او در همین راستا ادامه داد: در آیه قرآن هم اشاره شده که بروید و بگردید"قُل سیروا فِی الأَرضِ" قرآن پر از این حرف ها است ببینید کدام کشوری به این روشی که ما عمل کردیم، عمل کرده است. هیچ کشوری نمی تواند با بستن مرزهای خود و با اتکا به خود، توسعه پیدا کند حداقل در تاریخ نبوده است.

پزشکیان با بیان این جمله که "ضعف های امنیتی با پرداختن به اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات قابل حل نیست" گفت: در همه جای دنیا حتی در آمریکا و اسرائیل هم این ضعف ها وجود دارد، همیشه منفذهایی برای نفوذ هست، هنر این است که آدم بتواند آن منافذ را ببیند و جلوی نفوذ را بگیرد در غیر این صورت مشکلات به قوت خود باقی است، این روش مصداق این داستان است که در چین یک دیوار درست کردند تا کسی نتواند به آن طرف عبور کند ولی مامورهای چینی با یک رشوه در را باز می کردند و اصلا نیاز به دیوار نبود. اگر نیروها درست تربیت نشوند و ساختار را به خوبی مدیریت نکنیم با افراد نفوذی زیادی مواجهه می شویم، مشکل نفوذ اینترنت نیست که محدود شود، بلکه افراد نفوذی مشکل آفرین می شوند. نمی توان اینترنت را داخلی کرد، برای ارتباط با دنیا باید به دنیا وصل شویم، کشور ما که آنقدر دارای قدرت، امکانات و تکنولوژی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: این طرح در راستای ایجاد محدودیت برای نمایندگان بود. هیچ وقت چاقو دسته خود را نمی برد. اینکه  به یک جریانی اختیاراتی بدهیم که در سرنوشت رای یک جامعه اثر بگذارد از نظر علمی کار درستی نیست. نظارت چارچوبهای علمی می‌خواهد، اینکه یک گروه بخواهند تشخیص دهند که حرف من شرعی است یا خیر دارای ایراد است، اصلا مگر اینها مجتهد هستند که تشخیص بدهند این حرف به نفع بود یا ضرر؟ نماینده در گفتارش طبق قانون اساسی آزاد است حال ممکن است، عده ای خوششان نیاید نمی شود که جلوی دهان نماینده را بگیرند. 

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • سردار
    0

    تصمیمی که گرفتید بیایید ایران حکومت کنید آن هم اشتباه بودحیف ایران که مهد دلیران است با این نعمت خدادادی عظیم که باید حرف اولو درجهان میزدیم از آخر اولیم جای شما مالدیو یمن وافغانستان بود

    نظرات شما -
    • مدال ب سردار
      0

      درووووود

  • ستارخان
    3

    این مرد با ما مردم ستمدیده صادق است.میدونم مخالف زیاد دارد خب پس این راهم خانه نشین کنیم همانطور که ستارخان باقرخان امیرکبیر و.........ای داد بی داد

  • حسنی
    0

    سلام جناب دکتر پزشکیان :
    جنابعالی حدود چهل و دو سال یا وزیر بودی یا وکیل . بعد از گذشت این همه زمان تازه یاد هزینه ها افتادی ؟؟؟؟؟

    در مقابل کدام یک از این هزینه ها ، جنابعالی موضع داشتید ؟؟؟؟؟
    اعلام بفرمایید .

  • پرسشگر
    1

    آقای پزشکیان بر خلاف خیل عظیمی از نمایندگان بیسواد جمع شده در مجلس انصافا جز نماینده های با دانش و مطلع به مسائل مختلف هست که حتی در مورد یکی از اسنادی که در مجلس قرار بود بررسی شود ، به جای فرافکنی و بحث بیهوده متواضعانه ابراز فرمودند که در آن مورد خاص نا آگاه هستند .

  • پزشک سهمیه ای
    0

    کثافت کاری های وجود مبارک‌شمارو‌کی ملت خواهند دید؟

  • قلندر واقعی
    5

    دکتر مسعود پزشکیان یک انسان صادق و فرهیخته و که در مراحل سخت مثل جنگ تحمیلی امتحان پس داده و همیشه گفتارش به حق بوده او ریاکار نیست کاسب تحریم نیست یک آزاده مرد واقعی هستش والسلام

  • علی
    0

    درود برشرفت اقای دکتر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها