انصارالله:

آزادسازی مأرب قطعی است

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد که «پیشروی ارتش یمن از جنوب بدین معناست که پایگاه‌های دولت مستعفی در شهر مأرب در تیررس ماست».

 آزادسازی مأرب قطعی است

«محمد البخیتی»  با اشاره به پیشروی گسترده ارتش یمن در مأرب اعلام کرد که «بسیاری از اهالی این استان از نیروهای ارتش یمن استقبال کرده‌اند».

البخیتی با تاکید بر اینکه «تلفات در صفوف نیروهای دشمن در نبرد مأرب زیاد شده است»، افزود: «پیشروی ارتش یمن از جنوب بدین معناست که مواضع نیروهای منصور هادی در مأرب در تیررس ماست».

وی از حضور افسران کشورهای غربی در کنار نیروهای ائتلاف سعودی در نبرد مأرب خبر داد و خاطرنشان کرد: شهر مأرب همچنان تحت اشغال نیروهای ائتلاف سعودی است.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد که مردم مارب خود را برای آزادسازی بقیه مناطق تحت سیطره ائتلاف سعودی آماده می کنند.

البخیتی در پایان تصریح کرد: «دست ما برای صلح همچنان دراز خواهد بود و برای تحقق این امر باید تجاوزات و محاصره متوقف شود. همه می‌دانند که آزادسازی مارب حتمی است و تنها موضوع زمان باقی مانده است».

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب واقع در شرق استان صنعاء از سال گذشته آغاز شده است و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمده است.

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

مأرب در واقع جزو آن دسته از استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است و به همین دلیل قلب تپنده انرژی در یمن محسوب می‌شود و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای داده است.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی کل خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    اخه به ما چه ربطی داره این اخبار
    آقایان مسئول کشور یه نگاهیی به دور بر بندازین
    ۶۰%مردم ایران تو مخارج عادی زندگیشون موندن
    خونه و ماشین که هیچ گوشت که هیچ
    یه مرغ و تخم مرغ و برنج هم نمیتونیم بخریم بدیم زن و بچه امون تو اجاره خونه موندیم
    انسانید شما واقعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها