ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در این کشور تأکید کرد.

«سعید خطیب‌زاده» امروز (یکشنبه) در پی سوءقصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن درخواست هوشیاری همگان نسبت به توطئه‌هایی که امنیت و پیشرفت  عراق را هدف قرار داده است، این‌گونه حوادث را در راستای منافع طرف‌هایی خواند که طی ۱۸ سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده‌اند.   

خطیب‌زاده با ابراز خرسندی از سلامتی مصطفی الکاظمی، ابراز امیدواری کرد مردم، دولت و جریان‌های سیاسی عراق با اتحاد و همبستگی‌‌، موجبات توسعه و شکوفایی عراق را فراهم کنند.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در عراق گزارش داد که در نزدیکی منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.(اینجا بخوانید)

وزارت کشور عراق اعلام کرد که تلاش برای ترور نخست‌‌وزیر این کشور با استفاده از سه پهپاد صورت گرفته است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • سیدحسن حسینی
    15

    الکاظمی و ملت عراق حالا باید بفهمند وقتی پهپاد امریکایی در فرود گاه بغداد سردار رشید اسلام حاج قاسم. عزیزمان را شهید کرد وقتی مهندس ابو مهدی شهید مقاومت به وسیله این مزدوران به شهادت رسیدند باید تدابیری اندیشیده بشه که اولا این گونه تهدید ها و ارعاب چیزی جز مزدورپروری امریکا نیست همانانی که برای پول و ــملت و مکتب و وطن را میفروشند و اکنون باید افرادی نفوذی و هوشیار فقط در صدد شکار این مزدوران باشند با احکامی سنگین تا کسی در دولت عراق وملت عراق خیال خیانت و تهدید و ترور به. مخیله اش خطور نکند

  • علی
    2

    چیرو محکوم میکنی، اسکل
    این جریان معلومه مشکوک و از پیش تعین شده است

  • ها
    2

    تا حالا ندیده بودم کسی کاری بکنه و بعد خودشو محکوم کنه! از آخوند جماعت هر کاری بر میاد

  • کریم
    0

    طرف نصف شب تو چونش بوده اونوقت امدن خونش رو منفجر کردن؟خب این تابلو که مسخره بازی هست و میخوان ملت رو بذارن سرکار

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    فقط محکوم و انکار و تکذیب می کنید!!!!!
    هیچوقت با مردم خود و دنیا شفاف و صادق نبودید..

  • عراق
    0

    نمیدونم چرا این همه اتفاق توی دنیا میفته،کار همه کشورا هست بجز ایران؟؟؟؟یعنی همه دنیا خلافکارن اما ایران مثبت؟؟؟؟از شما دغل بازها هر کاری بگید برمیاد،هواپیما به این بزرگی تو هوا زدن هنوز یکی گردن نگرفته اووقت میخوان این پهپاد ها رو گردن بگیره؟شما بجز جنایت دنبال هیچ چیزی نیستید

  • علی
    0

    هیچ کس خیر برای عراق نمیخاد حتئ اون آشغالهایی که که دارن حکومت میکنند اونها همه دست پاچه ایران و آمریکا هستند

  • ناشناس
    0

    خود ایران بهتر از همه می دونه چه کسانی این حملات رو انجام دادن

  • nash
    0

    خخخخخخخخخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها