رایزنی وزیران خارجه آمریکا و استرالیا پیرامون تلاش‌ های مشترک در منطقه هند - اقیانوس آرام

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وزرای امور خارجه آمریکا و استرالیا درباره تلاش‌های مشترک کشورهایشان در منطقه هند-اقیانوس آرام رایزنی کردند.

رایزنی وزیران خارجه آمریکا و استرالیا پیرامون تلاش‌ های مشترک در منطقه هند - اقیانوس آرام

ند پرایس، روز چهارشنبه در بیانیه گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با ماریس پاین، همتای استرالیایی‌اش درباره ادامه تلاش‌های کنونی‌مان برای تضمین یک منطقه هند-اقیانوس آرام صلح آمیز و مرفه به دنبال نشست‌های ماه سپتامبر استرالیا و آمریکا در واشنگتن گفت‌وگو کردند.

وی افزود: این دو مقام همچنین درباره پیمان امنیتی سه جانبه استرالیا-انگلیس-آمریکا موسوم به "آکوس" و همچنین تلاش‌هایش برای حفظ یک منطقه هند-اقیانوس آرام آزاد تبادل نظر کردند.

ند پرایس اظهار کرد: بلینکن و پاین بار دیگر بر تعهد خود برای همکاری جمعی در این منطقه به منظور عبور کردن از پاندمی کرونا تاکید کردند.

آمریکا اخیراً توافق کرد تا زیردریایی‌هایی را که با سوخت اتمی کار می‌کنند به عنوان بخشی از تلاش‌های پیمان دفاعی آکوس در منطقه هند-اقیانوس آرام به استرالیا بفروشد؛ اقدامی که باعث اختلافات دیپلماتیک با فرانسه شد که پیشتر توافقنامه‌ای را با کانبرا برای فروش زیر دریایی به این کشور امضا کرده بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها