رییسی: دانش‌آموزان، آینده سازان و ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله پیشرفت هستند

رئیس جمهور اظهار داشت: حرکت به موقع دانشجویان در سیزده آبان که بر اساس شناخت دقیق آنان از آرمان های امام‌ خمینی بود نشان داد انقلاب اسلامی مردم ایران همزمان با

رییسی: دانش‌آموزان، آینده سازان و ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله پیشرفت هستند

سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از دانش آموزان به مناسبت فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، این روز را یادآور ایامی بزرگ و افتخارآفرین در تاریخ مبارزات ملت ایران با استبداد داخلی و استعمار خارجی دانست و گفت: امام راحل به حق حرکت دانشجویان در ۱۳ آبان را انقلاب دوم و در تداوم انقلاب اول نامید و الگو سازی از ایثارگری‌های امثال شهید فهمیده بود که باعث شد امروز افرادی مثل دانش‌آموز ایثارگر علی لندی با الگوگیری از این شهدا جان خود را فدای نجات دیگران کنند.

رئیسی در ادامه با اشاره به نکات مطرح شده از سوی دانش‌آموزان در این جلسه درباره متون درسی و توجه به نکات تربیتی گفت : نظام آموزشی کشور باید به دنبال اعتلای روحی دانش‌آموزان باشد تا افرادی برخوردار از احساس مسئولیت تربیت کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در کنار متون درسی، معلمان و کادر آموزشی نیز نقش مؤثری در پرورش نسل آینده دارند و دولت به سهم خود به دنبال ایجاد شرایطی است تا در کنار بهبود شرایط معیشتی معلمان، کیفیت و بازدهی کار و شأن و منزلت آنان نیز ارتقاء یابد.

رئیسی در ادامه تشکل‌های دانش‌آموزی را مجموعه‌هایی ارزشمند برای جهت‌دهی به نقش‌اجتماعی دانش‌آموزان توصیف و خاطر نشان کرد: تشکل‌هایی مثل سازمان جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و امثال آنها، نقش زیادی در بروز و ظهور توانمندی‌های دانش‌آموزان دارند.

رئیسی ادامه داد: همچنین مجلس دانش‌آموزی می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی موثر اجتماعی دانش‌آموزان باشد و امیدوارم هر چه سریع‌تر با بهبود شرایط بهداشتی مقدمات تشکیل مجلس دانش‌آموزی فراهم شود.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از دانش‌آموزان درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: برنامه دولت سیزدهم این است که همه اقدامات خود را مستند به یک برنامه بالادستی کند. از آنجا که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شکلی دقیق وضعیت فعلی کشور و چشم‌انداز آینده را ترسیم کرده دولت به دنبال آن است که همه اقدامات تحول‌آفرین را به این بیانیه مستند کند.

رئیسی با اشاره به اینکه آینده به دست شما دانش‌آموزان رقم می‌خورد، اضافه کرد: یک بررسی سریع از وضعیت عمومی کشور کافی است تا ببینیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری شده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، اما عقب‌ماندگی‌های زیادی نیز وجود دارد که باید جبران شود و این مسئولیت بیش از هر کس بر عهده شما دانش‌آموزان است.

رئیس جمهور همچنین با تأکید بر نقش ویژه آموزش و پرورش در ساختن کشور، تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی نباید صرفاً یک سند مکتوب باقی بماند بلکه باید مستند تحول واقعی آموزش و پرورش و تحول مدارس کشور باشد.

رئیسی دانش‌آموزان را آینده سازان و ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله ی پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با تسلط بر تاریخ درخشان این کشور و حماسه سازی ملت در مقابل بدخواهان، خود را برای ساختن ایران اسلامی اماده کنند.

رئیسی همچنین با ارزشمند توصیف کردن نرم افزار (اپلیکیشن) آموزشی شاد، اظهار داشت: راه‌اندازی این نرم افزار تجربه گرانقدری است که حتی پس از بازگشایی حضوری مدارس می‌تواند به عنوان مکمل آموزش در مدارس تداوم یابد. نرم افزار شاد از زمانی که راه‌اندازی شده پیشرفت‌های زیادی کرده و اشکالات آن یک به یک برطرف شده و در آینده می‌تواند بستر و شبکه بسیار خوبی برای ارتقاء آموزش باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و هشت تن از دانش آموزان حاضر در این مراسم به نمایندگی از بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سخنانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص نظام آموزشی و مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه پرداختند.

در این مراسم از کتاب ایرانیوم که ماحصل پویش «ایرانی نو» بود، رونمایی شد. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ایام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با هدف ایجاد شور انتخاباتی پویش ایرانی نو را در جامعه دانش آموزی طراحی و اجرا کرد. در این پویش سوالات و درخواست‌های دانش آموزان از رئیس جمهور آینده جمع اوری شد که امروز این سوالات در قالب کتاب ایرانی نو تقدیم رئیس جمهور شد.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید فهمیده و شهید طوقانی با اهدای لوح تجلیل شد و دانش آموزان حاضر در این مراسم با رئیس جمهور عکس یادگاری گرفتند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    ازهمه دانش اموزان خواهش میکنم درس نخوانیدمن ارشددارم استخدامی قبول شدم جزنفرات برتریه مصاحبه برگزارکردندوهمه سوالات هم ابتدایی وپاسخ دادم وبعدنتیجه اومدنفرذخیره رفت جای من .انقدرپرونده سازی کردندک دیوان هم دادخواست منوردکرد.باندبازی.رشوه.پارتی بازی نمیزاره ادمهای فقیربه جایی برسندخداهم نمیتونه کاری بکنه برویددنبال شغل ازادیه حرفه ای یادبگیریدتامثل من افسرده نشید

  • سردار
    0

    ۴۳ ساله منتظریم آینده درست بشه ای خدااااااا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها