ادعای کی‌یف: روسیه هنوز نظامیانش را نزدیک مرز اوکراین نگه داشته است

وزارت دفاع اوکراین با بیان اینکه ارتش روسیه بخشی از نظامیانی را که قبلا نزدیک مرز این کشور مستقر کرده بود، از منطقه دور کرده اما هنوز هم تعداد زیادی از نیروهای روس نزدیک مرز‌ها هستند.

ادعای کی‌یف: روسیه هنوز نظامیانش را نزدیک مرز اوکراین نگه داشته است

در ادامه تنش‌زایی‌های کشورهای غربی با مسکو، دولت کی‌یف امروز (چهارشنبه) اعلام کرد روسیه برخی از واحدهای نظامی خود را پس از مانورهای نظامی در نزدیکی مرز اوکراین، عقب کشیده اما هنوز بخشی از آنها در منطقه باقی مانده‌اند.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای ضمن اشاره به رزمایش‌های گسترده نیروهای مسلح روسیه در نیمه دوم سال جاری در نزدیکی مرزهای این کشور، ادعاکرد تعداد نیروهای روسی در این منطقه در مجموع به ۹۰۰۰۰ سرباز می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پس از این رزمایش و تمرینات نظامی، واحدهای ارتش ۴۱ روسیه در بخش اروپایی این کشور در فاصله حدود ۲۶۰ کیلومتریاز مرز اوکراین حضور دارند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده است: «لازم به ذکر است که فدراسیون روسیه به منظور حفظ تنش در منطقه و فشار سیاسی بر کشورهای همسایه، به طور دوره‌ای به انتقال و انباشت واحدهای نظامی متوسل می‌شود».

این در حالی است که این وزارتخانه روز دوشنبه گزارش رسانه‌ها مبنی بر افزایش حضور نیروهای روسیه در مرز را تکذیب کرده و گفته بود که افزایش نیرو یا تسلیحات در منطقه مشاهده نکرده است.

نشریه «پالتیکو» پیش از این با انتشار تصاویری ماهواره‌ای، ادعا کرده بود نظامیان روسی در مرز با اوکراین مستقر شده‌اند.

روز گذشته نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تحرکات ارتش روسیه در خاک این کشور از جمله کریمه ربطی به دیگران ندارد، گفت مسکو در حال اجرای تدابیری برای مقابله با اقدامات ستیزه‌جویانه ناتو است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها