نگرانی تل‌آویو از انتشار تصاویر با وضوح بالا از تاسیسات هسته‌ای دیمونا

گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیانگر نگرانی تل‌آویو از انتشار تصاویر با وضوح بالای تاسیسات هسته‌ای دیمونا و پایگاه‌های نظامی نیروی هوایی این رژیم است.

نگرانی تل‌آویو از انتشار تصاویر با وضوح بالا از تاسیسات هسته‌ای دیمونا

پس از آن‌که، شرکت «MapBox» مستقر در واشنگتن و سان‌فرانسیسکو در خبری اعلام کرد که از روز ۲۶ اکتبر گذشته، دسترسی مشترکان خدمات این شرکت به تصاویر واضح از تمام مناطق فلسطین اشغالی از جمله نیروگاه و تأسیسات هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب از فاصله نیم متری امکان‌پذیر خواهد بود، موجی از نگرانی در محافل صهیونیستی به وجود آمد.

به نوشته «روسیا الیوم»، تل آویو که سالهای سعی کرده با فشار بر شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای از انتشار عکس‌های بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی جلوگیری کند، اکنون با چالش جدیدی مواجه است و رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که این رژیم نگران هدف قرار گرفتن دقیق این تاسیسات و مراکز از سوی نیروهای مقاومت است.

چند روزی است که رسانه‌های صهیونیستی به موضوع انتشار عکس‌هایی از مناطق امنیتی داخل فلسطین اشغالی، از جمله تاسیسات هسته‌ای دیمونا و پایگاه‌های نظامی متعلق به نیروی هوایی از طریق وب‌سایت‌ها می‌پردازند که در اختیار همه طرف‌ها قرار دارد.

این در حالی است که تل‌آویو پیشتر از سایت Google Earth خواسته بود که تصاویر گرفته شده از این تاسیسات را حذف کند و تلاش کرده بود که این تصاویر را از سایت‌های دیگر نیز حذف کند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت با انتشار گزارشی نوشت که تصاویر تاسیسات هسته‌ای دیمونا و برخی از پایگاه‌های نظامی بزرگ پس از تصمیمی که توسط دولت ترامپ برای افزایش دقت تصاویر ماهوره‌ای در معرض دید عموم قرار گرفت. اما کیفیت تصاویر ماهواره‌ای فلسطین اشغالی در Google Earth بسیار پایین‌تر از سایر کشورها بود. اما شرایط پس از تصمیمی که تابستان گذشته اجرایی شد و به شرکت‌های آمریکایی اجازه داد تا دقت تصاویر ماهواره‌ای را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، تغییر کرد.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: در وب سایت MapBox که ورود به آن رایگان است، می توانید تاسیسات هسته‌ای دیمونا و همچنین پایگاه های بزرگ و مرکزی را مشاهده کنید.

مپ‌باکس، شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده نقشه‌های آنلاین سفارشی برای وب‌سایت ها و برنامه‌های مختلفی است که از سال ۲۰۱۰، در پاسخ به گزینه‌های محدود ارائه شده توسط شرکت‌های تصویربرداری ماهواره‌ای مانند «گوگل مپس»، به سرعت جایگاه نقشه‌های سفارشی را گسترش داد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها