ایران‌هراسی روزنامه بحرینی از طریق مصاحبه با اسرائیلی‌ها

رئیس دایره راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه بحرینی گفت که این رژیم به راه‌حل دیپلماتیک در قبال ایران اعتقاد دارد اما اگراین راه‌حل شکست بخورد ناچار به استفاده از گزینه نظامی است.

ایران‌هراسی روزنامه بحرینی از طریق مصاحبه با اسرائیلی‌ها

«تال کالمن»رئیس دایره راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی که برای اولین بار با روزنامه بحرینی «الایام» انجام داده تهدید به «حمله نظامی»علیه ایران کرد.

وی در ادعاهای خود، ایران را «بزرگترین چالش برای خاورمیانه»، «مرکز تمام تحرکات منفی» و «مشکلی جهانی» خواند ومدعی شد: این مشکل تنها اسرائیل را هدف نمی‌گیرد بلکه تمام کشورها را هدف می‌گیرد. اما در مورد اسرائیل باید بگویم که این رژیم (ایران) یکی از اهدافش محو اسرائیل از نقشه است».

کالمن در ادامه ایران را مسؤول ایجاد و توسعه قدرت موشکی و نظامی در لبنان، سوریه، عراق، یمن و نوار غزه دانست و گفت « این بزرگترین موضوع منفی در خاورمیانه است».

وی بار دیگر ادعاها درباره دستیابی ایران به «زرادخانه هسته‌ای»را تکرار کرد و ضمن هشدار در این باره گفت، این امر منجر به مسابقه هسته‌ای در منطقه می‌شود. « برای جلوگیری از تحقق این امر به شیوه‌های مختلف از جمله دیپلماتیک، اقتصادی و نیز نظامی تلاش می‌کنیم. ما خواهان نزاع و جنگ نیستیم.می‌خواهیم این مشکل را به شیوه دیپلماتیک حل کنیم اما اگر در برابر ما یک طرف متجاوز باشد که توانایی‌های نظامی خود را ایجاد می‌کند ما باید برای سناریوهای دیگر آماده باشیم».

کاملن در ادامه مدعی شد: «مقابله با محور شیعی افراطی در منطقه که ایران آن را رهبری می‌کند، باعث شد ایران راهبرد خود را در روابط با شرکای منطقه‌ای‎ش را تغییر دهد و اصل دفاع از خود توسط خود را کنار بگذارد».

وی در خصوص توافق‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق آبراهام» ادعا کرد، این توافقها زمینه را برای ایجاد «محوری میانه‌رو»در منطقه شامل اسرائیل، بحرین و امارات باز می‌کند و احتمالا عُمان، قطر، سعودی، اردن، مصر،یونان وقبرس نیز به آن ملحق شوند.

وی درباره محور معتدل ادامه داد: «توافق‌های مشترک در زمینه دفاعی راه‌حل نیست بلکه بخشی از راه‌حل است. اینها باعث نمی‎شود که ایران ناپدید شود اما توازنی میان یک رژیم افراط گرا که برای حمایت از تروریسم و ایجاد توانایی‌های نظامی تلاش می‌کند با رژیم‌هایی که ثبات و توانایی‌های زیادی در زمینه اقتصادی و نظامی دارند، ایجاد می‌کند. همانطور که منجر به ایجاد توازن میان تحرکات منفی و مثبت در خاورمیانه می‌شود. به راه‌حل دیپلماتیک با ایران اعتقاد داریم اما اگر شکست بخورد ناچار به (استفاده از) راه‌حل نظامی بین‌المللی هستیم».

کالمن در مورد برنامه هسته‌ای ایران هم گفت، از نظر وی باید به یک راه‌حل دیپلماتیک درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران از طریق اتخاذ گام‌هایی سختگیرانه که ایران را به میز مذاکره بازگرداند، رسید.

امروز(یکشنبه) «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اولین مصاحبه با یک روزنامه اروپایی از زمان روی کار آمدن خود، به روزنامه «تایمز» انگلیس گفت ایران اکنون در پیشرفته‌ترین نقطه توانایی خود برای غنی‌سازی اورانیوم است.

وی افزود: ما با ایران در جنگ سرد هستیم. در ۳۰ سال گذشته ایران در اطراف ما مستقر شده تا حواس ما را پرت کند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ساسان
    0

    گنده تر ار دهنت حرف نزن بابا بزرگ تر از تو همچین غلطی نمیتونه کنه

  • اصفهان
    0

    ما آماده ایم ...به نظر اسرائیل کثیف این شکست رابرایش جنگ جند روزه بنامیم...با راکت‌های حلبی وپلاستیکی ساخت مبارزین مقاومت فلسطین که غلطی نتوانستی بکنی با موشک‌های نقطه زن و سر جنگی نیم تنی وتیتانیومی چه خاکی بر سرت خواهی کرد...ازهمین حالا بگوییم دنبال میانجی وسط کارزار جنگ نباش که ما این جنگ را تا آخرش خواهیم رفت...قایقهایتان را اماده کنید اگر چه در دریا هم گرفتار مین های مرجانی خواهید شد...ما آماده ایم به یک فرمان ویک اشاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها