طالبان با رونمایی از فرزند ملاعمر چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

چند روز پیش ملا یعقوب وزیر دفاع دولت طالبان چهره خود را رسانه‌ای کرد، تا چهره فرزند ملاعمر برای اولین بار در برابر دوربین‌ها ظاهر شود.

طالبان با رونمایی از فرزند ملاعمر چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

ملا محمد یعقوب برای اولین بار در کابل در برابر دوربین رسانه‌ها قرار گرفت تا خواهان سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت افغانستان شود.

ملا یعقوب که ۳۰ ساله به نظر می‌رسد از داخل بیمارستان نظامی سردار محمد داود خان اعلام کرد دهه‌های جنگ در افغانستان به پایان رسیده است، جنگی که پدرش ید طولایی در شعله‌ور ماندن آن داشت.

پسر ملا عمر بنیان‌گذار و اولین رهبر جنبش طالبان اشاره‌ای به کشتارهای اخیر گروه داعش، که اتفاقاً نزدیکی قابل توجهی به اندیشه‌های طالبان دارد، نکرد، اما در مورد دلیل اقدامات سابق طالبان در کشتار افغانستانی‌ها گفت: نیروهای امنیتی دولت سابق افغانستان خط اول حامی متجاوزان در کشور بودند و ما بدون از بین بردن آنها نمی‌توانستیم به نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی برسیم.

به اعتقاد کارشناسان، گروه طالبان بعد از شکل‌گیری ائتلاف مبارزه با طالبان از یک سو و قدرت گرفتن گروه داعش از سوی دیگر که منجر به ریزش برخی از نیروهایش شده، تلاش می‌کند با استفاده از شخصیت‌های کاریزماتیکی همچون ملا عمر و به‌کارگیری افراد منسوب به او جایگاه خود را در افغانستان مستحکم یا به تعبیری از تزلزل پایه‌های قدرتش جلوگیری کند.

منبع: اعتماد آنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها