ایران و کره شمالی همچنان در لیست سیاه FATF / ترکیه در فهرست خاکستری قرار گرفت

گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی، اف‌ای‌تی‌اف اعلام کرد که ترکیه، مالی و اردن را در فهرست «خاکستری» خود قرار داده است. ایران و کره شمالی همچنان در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی باقی ماندند.

ایران و کره شمالی همچنان در لیست سیاه FATF / ترکیه در فهرست خاکستری قرار گرفت

به گزارش آسوشیتدپرس، گروه ویژه اقدام مالی، «اف‌ای‌تی‌اف»، گروهی بین‌المللی که با هدف مبارزه با پول‌شویی در سطح جهانی فعالیت می‌کند، تصویب چند لایحه مرتبط با پولشویی را برای خروج ایران از فهرست سیاه لازم می‌داند.

این گروه گروه روز دوم اسفند سال ۹۸ پس از اینکه ایران از تصویب برخی لوایح مربوط به پولشویی و اصلاحات لازم در نظام مالی خود خودداری کرد، اعلام کرد که ایران را به فهرست سیاه خود بازگردانده است.

مارکوس پیلر، رئیس گروه ویژه اقدام مالی، روز پنجشنبه گفته است، ف‌ای‌تی‌اف در جریان نشست سه روزه خود در این هفته مراکش، بورکینافاسو، سنگال و جزایر کیمن را به فهرست کشورهای تحت نظر اضافه کرد و پاکستان را، علی‌رغم پیشرفت‌های این کشور، در لیست خاکستری نگه داشت.

مارکوس پیلر اضافه کرده است٬ ترکیه می‌بایست «به مسائل جدی نظارتی» در بخش‌های بانکی٬ مسکن و املاک٬ معاملات طلا و سنگ‌های قیمتی رسیدگی کند.

رئیس گروه ویژه اقدام مالی تصریح کرد٬ ترکیه باید نشان دهد که به طور موثر با پرونده‌های پیچیده پولشویی مقابله می‌کند و نشان دهد که شبکه‌های مالی تروریست‌ها٬ به ویژه گروه‌هایی که سازمان ملل تعیین کرده مانند القاعده و داعش٬ را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

وزارت خزانه داری ترکیه روز پنجشنبه در واکنش به اقدام «ف‌ای‌تی‌اف» در بیانیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌های ما در زمینه مطابقت (با مقرارات)، قرار دادن کشور ما در لیست خاکستری کار شایسته‌ای نبود.

وزارت خزانه داری ترکیه اضافه کرده است در دوره آتی اقدامات لازم با همکاری «اف‌ای‌تی‌اف» و همه نهادهای مربوطه انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کشور ما در اسرع وقت از این لیست خارج می‌شود.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • سیو
    0

    ماکه جامون خوبه راحتیم اونقد سیامون کنید سیادونتون بسوزه

  • اعلی حضرت شاهنشاه آریا مهر
    0

    همه چیزمونم بگیرید باز هم تو لیست سیاهیم داداش الکی داد نزن

  • عوام
    0

    یکی بگه این خوبه یا بد که ما و کره شمالی فقط تو لیست سیاه هستیم این پیشرفته یا نه لیست چه رنگش خوبه ولا رضا صادقی میگه مشکی رنگ عشقه من که نفهمیدم خدایش

  • هدهد
    0

    مبارک همه باشد خبر خوشی بود

  • ناشناس
    0

    ما که احتیاج به سیستم بانکی برای انتقال پول نداریم نفت میدیم دولت لبنان پولش همون جا میدن به سید حسن

  • رضا مجنون
    0

    مگه ماپول هم داریم؟که بترسیم.تابسوزه اونجا تون.رمزارزداریم حسن داریم دوتا حسن نصراله پسراوستانصراله وحسن کلید.تاچشتون دربیاد.

  • اا
    0

    خوب معلومه. تا وقتی مسوولین دست از پول شویی و...... نکشند، در لیست سیاه باقی خواهیم ماند که البته تبعاتش برای مردم است

  • روزبه
    0

    ایا باعث افتخاره در لیست سیاه باشیم دنیا داره رو به جلو حرکت میکنه ما هم داریم عقبگرد میکنیم. کاش در این کشور نبودم

  • کسری
    0

    عشق است مقایسه شدن باپیونگ یانگ. شریعتمداری سرت سلامت.

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      کره شمالی خیلی از ما بهتره ؛ اونجا حداقل یه عدالت نسبی هست ؛ همه مثل هم لباس میپوشند ؛ هر کی دزدی و اختلاس و خیانت کنه به دم توپ میبندند ؛ رقص و شادی و مشروب آزاده و ....

  • لبب
    0

    برای حکومتی ها خوبه انگل زادگاهشان همه چی را ده برابر قیمت میفروشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها