۷ نظامی ترکیه‌ای در ادلب سوریه کشته و مجروح شدند

در انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت یک کاروان نظامی ترکیه در ادلب سوریه، دست کم ۲ نظامی کشته و ۵ نفر دیگر مجروح شدند.

۷ نظامی ترکیه‌ای در ادلب سوریه کشته و مجروح شدند

رسانه‌های محلی روز جمعه گزارش داده‌اند که در مسیر حرکت یک کاروان نظامی ترکیه در بخش‌های اشغالی ادلب سوریه یک بمب کنار جاده‌ای منفجر شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسی نیز نوشت که در این انفجار دست کم 2 نظامی ترکیه‌ای کشته شده و 5 نظامی دیگر مجروح شده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دوشنبه گذشته گفته بود که آنکارا در اسرع وقت اقدامات لازم را در سوریه انجام خواهد داد.

این سخنان به دنبال حمله اخیر گروه یگان‌های مدافع خلق از شاخه‌های «پ‌ک‌ک» در سوریه که منجر به کشته شدن 2 نظامی ترکیه شد، مطرح شد.

رئیس جمهور ترکیه پس از جلسه کابینه، بر عزم این کشور برای از بین بردن تهدید یگان‌های مدافع خلق تاکید کرد. وی گفت: «صبر ما تمام شده است. ترکیه مصمم است تهدیدها در شمال سوریه را از بین ببرد.»

وزارت کشور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد در پی حمله گروه یگان‌های مدافع خلق به سوریه دو افسر ارتش ترکیه کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای یگان‌های مدافع خلق در منطقه عملیات سپر فرات با یک موشک هدایت شونده به یک خودروی زرهی حمله کردند.

از سوی دیگر «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه گذشته با سفر به «بلگراد» پایتخت صربستان در مراسم شصت و ششمین سالگرد تأسیس جنبش عدم تعهد در سخنرانی گفت که برخی کشورها همچنان تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم داعش» به دنبال اجرای طرح‌های ژئوسیاسی خود در سوریه و منطقه هستند و در این میان ترکیه به وضوح با جذب تروریست‌ها از اقصی نقاط جهان و تلاش برای نابودی سوریه، به دنبال امیال استعماری خود است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه به قطع آب ساکنان شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت که ترکیه برای بیست و پنجمین بار مانع از رسیدن آب به ایستگاه پمپاژ «علوک» شده و میزان آب ورودی از رود فرات به سوریه را کاهش داده است که این اقدامات ضمن وارد آوردن خسارات جبران ‌ناپذیر به زندگی میلیون‌ها سوری، بر خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها