باکو: ادعاها درباره استفاده از خاک آذربایجان علیه ایران، نادرست است

نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه، هرگونه استفاده از خاک این کشور برای اهداف اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

باکو: ادعاها درباره استفاده از خاک آذربایجان علیه ایران، نادرست است

در شرایطی که حضور برخی عناصر تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان با ایران خبرساز شده است، مرزبانی باکو روز دوشنبه (امروز) به این خبرها واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، نیروی مرزبانی این کشور روز دوشنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه هرگونه استفاده از خاک این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، در این بیانیه آمده است: «ادعاها درباره استفاده از سرزمین (جمهوری) آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران، نادرست است».

مرزبانی جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «هیچ گاه نیروهای طرف ثالث در مرز دولتی آذربایجان وجود نداشته و نخواهد داشت. شایعات مبنی بر اینکه از خاک آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌شود و نمایندگان جنبش افراطی مذهبی در آن حضور دارند، نادرست است».

این نهاد دولتی در باکو افزود: «هیچ نیرو و کارشناس از هیچ کشور خارجی در مرز دولتی آذربایجان وجود ندارد. نیروی مرزبانی (جمهوری) آذربایجان که از مدرن‌ترین قابلیت‌ها برخوردار است، نیازی به حمایت نیروهای خارجی برای حفاظت و حفاظت قابل اطمینان از مرز دولتی آذربایجان ندارد».

نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان، یک نهاد دولتی است که مسئولیت کنترل و نگهداری مرزهای زمینی و دریایی این کشور را برعهده دارد.

تکذیب استفاده از اراضی جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر موضوع حضور برخی نیروهای تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی بسیار خبرساز شده است.

پیش از این، الهام علی اف رئیس‌جمهور و «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در اظهارنظرهای جداگانه حضور هرگونه نیروهای طرف ثالث در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را رد کردند.

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، تصریح کرده بود که حضور فعال رژیم صهیونیستی در آذربایجان علیه امنیت ایران را برنمی‌تابیم.

وی چندی پیش در خصوص رزمایش‌های ایران در مرز جمهوری آذربایجان تصریح کرده بود که این گونه رزمایش‌ها در داخل اراضی ایران در چارچوب حق حاکمیت ملی ایران است.

امیرعبداللهیان هشدار داده بود : «جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • اخوند شکست ناپذیر
    0

    اگر هیتلر دوتا اخوند استخدام کرده بود کل دنیا راگرفته بود

  • مهدی
    0

    لعنت بردروغ گو،بلاشک آذربایجان بااسراییل و ترکيه سالهاست ،روابط نظامی وامنیتی دارد.

  • زند
    0

    خبر فوری تو چرا اصرار داری بگی آذربایجان بیگناه .کلا خیلی دوست داری نقش اپوزيسيون داخل رو بازی کنی.چند ماه پیش هم از همجنس بازها داخلی حمایت کردی .فکرش بکن از همجنس بازها حمایت کردی نه ترنس ها ... کامنتها نویسها هم که چند نفر مث من همیشگی و تکراری ن

  • مقدس
    0

    گور بابای همتون که غلط های زیادی کردید این حکومت نامشروع و دیکتاتور پوسیده باکو بایستی تاوان پس بدهد ، علیف قمارباز شغال صفت باید منتظر سیلی سخت باشد دست از سرتان بر نمیداریم تا تمام تکفیریها و صهیونیست ها منطقه ما را ترک کنند تمام این سرزمین ها متعلق به ایران هست نحوه اداره قره باغ و تالش و نخجوان بایستی با مسئولین ایران هماهنگ بشود .

  • ناشناس
    0

    بیشترین سفر تیم دولت روحانی به کشور آدربایجان بود پس آنها می دانستند اسراییل آنجا تشریف دارند برای ملاقات با آنها آنجا می رفتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها