طالبان خواستار آزادسازی سرمایه‌ مسدودشده‌ افغانستان شد

معاونان نخست وزیر طالبان در دیدار با نماینده دولت انگلیس که به کابل سفر کرده، خواستار آزادسازی پول‌های بلوکه شده افغانستان شدند.

طالبان خواستار آزادسازی سرمایه‌ مسدودشده‌ افغانستان شد

«ملا عبدالغنی برادر» و «مولوی عبدالسلام حنفی»، معاونان نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «سایمون گس»، نماینده‌ ویژه انگلیس در امور افغانستان، از جامعه بین‌المللی خواستند که سرمایه‌ مردم افغانستان را آزاد کنند.

بر اساس اعلام اداره امور طالبان این دیدار پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۳ مهر) در ارگ انجام شده است.

معاونان نخست‌وزیر طالبان در این دیدار گفتند که به انزوا کشانیدن افغانستان باعث افزایش فقر و بیکاری می‌شود و تأثیرات منفی را نه تنها بر افغانستان، بلکه بر تمام جهان بر جای می‌گذارد.

ملا برادر و حنفی خاطرنشان کردند که تلاش می‌کنند تا فقر و بیکاری با همکاری جامعه بین‌المللی از افغانستان از میان برود.

آنان به نهادهای بین‌المللی اطمینان دادند که شرایط لازم برای فعالیت‌های‌شان در تمام بخش‌ها، به‌ویژه کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی فراهم شده است.

به گفته‌ آن‌ها، طالبان تعهد داده که از خاک افغانستان هیچ‌گونه خطری متوجه جهان نخواهد شد.

با این حال، سایمون گس، نماینده‌ نماینده انگلیس در امور افغانستان گفت که کشورش می‌خواهد با طالبان در مورد ایجاد روابط سازنده و اعتماد‌سازی کار کند.

سایمون همچنین افزوده است که فقر و بیکاری در افغانستان بر تمام جهان تأثیر منفی می‌گذارد.

وی در عین حال از تداوم کمک‌های بشردوستانه‌ کشورش به افغانستان از طریق سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی اطمینان داده و تأکید کرد که برای انگلیس تعلیم و تحصیلات عالی دختران بسیار مهم است و این کشور می‌خواهد نقش سازنده در افغانستان ایفا کند.

این درحالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از 9 میلیارد دلار سرمایه‌ بانک مرکزی که در آمریکا نگهداری می‌شد، از سوی دولت آمریکا مسدود شد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها