نیکول پاشینیان: ارمنستان هرگز در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دخیل نخواهد بود

نخست‌وزیر ارمنستان با تاکید بر اهمیت روابط کشورش و جمهوری اسلامی ایران، گفت که ایروان هرگز در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود.

نیکول پاشینیان: ارمنستان هرگز در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دخیل نخواهد بود

«نیکول پاشینیان» در سخنانی تاکید کرد این کشور هرگز در هیچ توطئه‌ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا برای روابط دو کشور ارزش زیادی قائل است.

به گزارش خبرنگار «آرمن‌پرس»، او که در ملاقات با جامعه ارمنی در لیتوانی، جایی که در یک سفر رسمی به سر می‌برد، سخن می‌گفت در ادامه بیان داشت: رئیس‌جمهور رئیسی در اوت ۲۰۲۱ مسئولیت را برعهده گرفت و من هم همینطور بعد از برگزاری انتخابات و ما تاکنون دوبار دیدار کرده‌ایم.

پاشینیان افزود: این واقعیتی است که نشان می‌دهد ما چقدر به روابط خود اهمیت می‌دهیم. این موضوع جدیدی نیست که محافل خاصی هستند که هر از چندگاهی مطالبی را در مطبوعات ایران منتشر می‌کنند که ارمنستان در برخی توطئه‌ها علیه ایران دست دارد. من اطمینان دارم که شرکای ایرانی ما می‌دانند که جمهوری ارمنستان هرگز در هیچ توطئه ای علیه ایران دخیل نبوده و نخواهد بود، زیرا ما این روابط را بسیار ارزشمند می‌دانیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران در اوایل دهه ۹۰ مسیر حیات برای ارمنستان بود. این زمینه محکمی برای روابط ما است که بر هرگونه دخالت ارمنستان در هرگونه توطئه ضد ایران حاکم است و آنقدر واضح است که حتی نیازی به صحبت در این خصوص نیست.

پاشینیان سپس ضمن اشاره به این که روابط اقتصادی بین دو کشور به دلیل تحریم‌های اقتصادی مختل شده، اما گفت: ما پروژه‌های بزرگی با ایران داریم. در جریان بحث‌های ما با رئیسی گفتیم که باید این پروژه‌ها تسریع شود، به ویژه، سومین خط انتقال برق با ولتاژ بالا در دست ساخت است.

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: طرف ارمنی امیدوار است قرارداد «گاز برای برق» را تمدید کند. در دیدارها من همچنین پیشنهاد دادم که باید به موضوع ساخت سد برقی‌آبی مغری بازگردیم که فکر می‌کنم نه تنها از نظر انرژی، بلکه از نظر مدیریت مشترک منابع آب نیز بسیار مهم است.

نخست‌وزیر ارمنستان چندی قبل هم گفت که تعمیق روابط با ایران یکی از مسیرهای مهم سیاست خارجی دولت او خواهد بود.

پیش‌تر، «سورن پاپیکیان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان تاکید کرده بود که تقویت و توسعه روابط ارمنستان و ایران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است و از سفیر ایران در تعمیق روابط قدردانی کرد.

پاپیکیان از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی و خاطرنشان کرد که برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چند جانبه قابل اجراست.

طرفین همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های اقتصادی ارمنستان و ایران را که شامل راه سازی، انرژی، فناوری‌های جدید و صنعت معدن است، مورد بررسی قرار دادند.

همچنین اخیراً «آرشاک کاراپتیان» وزیر دفاع جمهوری ارمنستان در مجتمع اداری وزارت دفاع این کشور میزبان عباس بدخشان ظهوری سفیر و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بود.

به گزارش «رادیوی عمومی ارمنستان»، سرهنگ «بهمن صادقین» وابسته نظامی سفارت ایران در ارمنستان نیز در این دیدار شرکت کرد. طبق این گزارش، در این دیدار وزیر دفاع ارمنستان با ارائه وضعیت منطقه، بر نقش ایران در تأمین امنیت منطقه تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره تعمیق همکاری ارمنستان و ایران و سایر موضوعات مرتبط با مسائل منطقه گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • م
    0

    ارمنی ها تو وجودشون نامردی نیست ولی ترکان عثمانی همیشه از پشت خنجر زدند

  • جاناتان
    0

    یک مسلمان هست آن هم ارمنیست .

  • در ذیل
    0

    حالا که ترکیه و آذربایجان ریختن رو هم ایرانمبا ارمنستان باید پیمان نظامی و مانور مشترک داشته باشه

  • ناشناس
    0

    گلی به جمال تو غیر مسلمون

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مسلمانی به انسانیت است و کمک به ضعفا که مرام و مردانگی است

  • محمد
    0

    ارامنه انسانهای شریفی هستند خصوصا ارامنه ایران

  • ناشناس
    0

    واقعا دم هر چی ارمنی گرم که اینقدر معرفت دارن با اینکه ایران ازون آذربایجان بی مرام دفاع کرد ولی ارامنه بازم به ایران خیانت نکردن قابل توجه حکومت

  • nash
    0

    از شیعه ها خیری ندیدیم ببینیم با اینا به کجا میرسیم ......

  • دن کیشوت
    0

    درود خدا و پیغمبر خدا بر ارامنه عزیزتر از جان، ارامنه حق بزرگی بر گردن فرهنگ و هنر ایران زمین داشته و دارند، به عنوان یک ایرانی مسلمان از ارمنی های مسلمان تر از مسلمان سپاسگزارم، ایکاش هموطنان از خواب بیدار شوند و دوست را از دشمن ( عراق و سوریه و لبنان و فلسطین) بشناسند، بنده به عنوان یک ایرانی شعار درود بر... را به شعار خالی از شعور مرگ بر....، ترجیح میدهم، بنده به عنوان یک ایرانی، دشمن را کشوری میدانم که هشت سال تمام بهترین جوانان ما را به خاک و خون کشید.چرا آخوندها باید به جای آموزش مهر و محبت به کودکان، آنها را در مهد کودک به صف کرده و از آنها بخواهند که شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دهند؟!! مگر این طفل معصوم ها چه گناهی دارند که از سه، چهار سالگی باید کلمه مرگ بر زبانشان جاری شود؟خجالت بکشید!!

  • یاشاسین آذربایجان ترکی لری
    0

    کشتار چند ده هزار نفری ارامنه در اورومیه، سلماس، خوی، تبریز به همراهی سیمیتقو جانی رو از یاد نبرده ایم! پاشینیان نمیتوانی از آب گل آلود ماهی بگیری! کسانی که از عرمنی حمایت میکنید، بدانید که در جنگ هشت ساله تنها از چهار استان آذربایجان بزرگ (بیش از شش استان) نزدیک ۳۰ هزار شهید تقدیم این خاک و بوم کرده ایم! به خاطر یک تعداد مسائل مبهم، دچار خطای راهبردی نشویم. در ضمن دموکراسی رو آذربایجان به این مرز و بوم ارزانی داشته! با این وجود الان جواب های عجیب و غریب میبینیم! جای جانی و مظلوم عوض نشود. صاحب این مرزو بوم ما هستیم نه عده ای اجنبی!

    نظرات شما -
    • گربه نره
      0

      کسی اینجا علیه اذریهای باغیرت و عزیز نیست که ستارخانها و باقرخانها رو در دامانش پرورش داد. روی سخن با دیکتاتوریه که غوره نشده مویز گشته و حرف از تجزیه ایران میزنه. مگه ایران تو جنگ اخیر از اذربایجان حمایت نکرد؟

    • م
      0

      خود اسم اذربایجان عاریست جمهوری غصبی اذربایجان نوکر اسرائیل و ترکیه ی عثمانی و سال ها از ایران کمک بلاعوض دریافت کرده و از عثمانی ها خونریز تر نیست و نخواهد بود اردوغان تروریسته و جو گیر شده خیال کرده سلیمان قانونیه!!!! و اگر هم اذری ها ی ایران شهید دادند وظیفه شون بوده چون مملکتشون بوده مثل همه جای ایران ارمنستان همیشه پشت ایران بوده و از پشت هم خنجر نزده

    • م
      0

      چیزی به نام اذربایجان بزرگ وجود نداره !!!

    • آذربایجان ایران، از آراز تا سرحدات کرمانشاه
      0

      یاشا گارداش، حرف حق جواب ندارد. ایثار و فداکاری فراتر از وظیفه است. نگه داشتن سوسنگرد و گرفتن جزایر مجنون افتخار آفرینی است نه وظیفه محوری! عده ای در داخل با حمایت از نسل کشان ارامنه آب در آسیاب دشمن می ریزند. کسانی که کوچکترین معاشرتی با ارامنه نداشته اند آنها را تطهیر می کنند. عثمانی اگر کشته در جنگ کشته نه در داخل مسجد! بهتر است به جای تعصبات قومی کمی تاریخ مطالعه کنند! و چه خوب میشد اگر رسانه های مستقلی بودند که وقایع را بیان می کردند و فضای آزادی بیان برای ناگفته‌های تاریخ آذربایجان می دادند تا ببینیم حق و ناحق هر کدام در چه جایگاهی قرار دارند.

  • سالار
    1

    در طول تاریخ ارامنه خائن ترین قوم روی زمین بودن پس فکر میکنید ارمنستان چطور از ایران جدا شد؟! چه جنایتهایی که جیلوهای ارمنی در غرب آذربایجان نکردن فقط جهت اطلاع اونایی که نمیدونن صدها هزار نفر در آذریایجانغربی توسط ارامنه جیلو سلاخی شدن اگر تاریخ نمیدونید حداقل خفه خون بگیرید شاید هم میدونید ولی اعتراف به حقیقت به صلاحتون نیست اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید

    نظرات شما -
    • سالارمنش
      1

      جناب سالار خوندن تاریخ خوب است. اما فهمیدن تاریخ مهمتراست.همه کشورها جنگ داشته اند اما نه برای همیشه.هر زمان شرایط خودش را دارد.حتی اگر نمیتونی اهانت نکنی .بجای خفه خون. از کلمه سکوت کنید استفاده کنید. تامرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد. قبول بفرمایید بی ادبی کردید.

    • م
      0

      اونجور حساب کنید مغول و عثمانی و عرب هم زیاد تو ایران کشتند!! ین زمان که اذربایجان اشغالی با کمک های بلاعوض ایران. ودرست کردن راه های قاطر رو. و مال روئش رو درست کنه و همیشه تو این چند سال برادر برادر میکرد و الان رم کرده ولی ارمنستان اینگونه نبوده در این سالها خودت قضاوت کن !!! تاریخ پر از قتل و کشتار مثل قتل و کشتار عثمانی علیه ارامنه و خود ایرانیان

  • ali
    0

    افرین نیکول و ارمنستان از اولش با ایران دوست بودن از اذربایجان هم خیلی بهترن جمهوری اذربایجان نوکراسراییل و امریکاست

  • جلال
    0

    نامرد تر و پست تر از ترک های عثمانی وجود نداره اگه تاریخ رو خونده باشین همش در حال کشور گشایی و تجاوز به مرز کشورها بوده و اصلا نمیشود نه روی قولشون نه روی مرامشون و هیچ چیزشون حساب کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من بعنوان یک آذربایجانی کاملا قبول دارم و بعنوان انسان آزاده قبول و بیطرف از هر نظامی تایید میکنم عثمانی را رد میکنم

  • کابر ناشناس
    0

    درود بر تو نیوکل پاشینیان درود،،،کاش مسولین احمق ایراتی ذره ای از دانش و بینش جنابعالی را داشتند،،بنده به عتوان یک شهروند ایرانی اعتقادم بر اینست کشورهایی مانند ارمنستان،هندوستان، چین،ژاپن،دراسیا و کسورهای منطقه امریکای لاتین دوستان واقعی ایران هستتد،باید به اینها تکیه کرد،

  • یکی از مردم
    0

    زنده باد ارامته.دوست به اینها میگن نه به ترکیه،و اعراب جاهلیت، ما مردم ایران (نه حکومت ایران) تا ابد دوستدار و همیار ارمنستان خواهیم ماند،،مرگ بر عثمانی،،

  • ناشناس
    0

    جدیدا هم ترکیه آشغال داره با آذربایجان یک مانور نظامی لب مرز ایران میزاره این اردوغان جیره خور اسراییل همش نون به نرخ روز میخوره

  • مهدب
    0

    با فرهنگ ترین همسایه ایران

  • دن کیشوت
    0

    یاد شهدای ارامنه در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به خیر و روحشان شاد!

  • اهورا مزدا
    0

    درود بر شما بنا به روایت تاریخ نگاران پس از شکست و فرار یزدگرد عمده اشراف ساسانیان درفش کاویانی امپراتوری پارس را به کشور ارمنستان انتقال دادند و مابقی پارسیان به بلوچستان ایران تا حدود افغانستان کوچ کردند.ارمنستان بر خلاف بقیه همسایگان شمالی از دیرباز از راه مسالمت و ادب و تواضع رفتار کرده و صددرصد از حمایت مردم و دولت ایران خواهد بود و هر دستی برای تصرف مرزهایش اقدام کند با مشت پولادین فرزندان ایران مواجه خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها