پاسخ شدید ارتش سوریه به نقض توافق آتش‌ بس ادلب از سوی «جبهه‌ النصره»

ارتش سوریه در پاسخ به نقض آتش‌بس ادلب از سوی «جبهه‌النصره»، مواضع این گروهک تروریستی در «سهل الغاب» را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

پاسخ شدید ارتش سوریه به نقض توافق آتش‌ بس ادلب از سوی «جبهه‌ النصره»

نیروهای سوری در پی نقض توافق آتش‌بس ادلب واقع در شمال سوریه و حمله تروریست‌های جبهه النصره به مواضع ارتش در سهل الغاب، پایگاه‌های النصره در «السرمانیه»، «الزیاره»، «خربه الناقوس» واقع در شمال غربی سهل الغاب را با شلیک چند موشک هدف قرار دادند.

در همین ارتباط، روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه مستقر در حومه ادلب نیز مواضع جبهه النصره در مناطق «الفطیره»، «فلیفل»، «بینین» در حومه جنوبی ادلب را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی ادلب به روزنامه الوطن گفت که این حملات، حاوی این پیام است که جنگ ادلب نزدیک است.

خبر دیگر از تحولات سوریه اینکه، امروز وضعیت ده‌ها نفر دیگر از افراد تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی ساکن شهر «جاسم» (حومه شمال غربی درعا)، در چارچوب توافق حل و فصل بین کمیته نظامی و امنیتی و عناصر مسلح منطقه، مشخص شده است و افراد مسلح سلاح خود را تحویل ارتش سوریه داده‌اند.

خبرنگار سانا در این باره گفت که ده‌ها نفر از افراد مسلح و تحت‌تعقیب و سربازان فراری از خدمت نظامی از صبح امروز به مرکز ویژه حل‌وفصل که در شهر جاسم افتتاح شده است، رفتند تا اوضاع خود را حل و فصل کرده و تسلیحاتی را که با برخی از آنان بود، به ارتش تحویل دهند.

استان درعا در یک ماه گذشته شاهد اجرای توافقات میان دولت سوریه و عناصر مسلح با میانجیگری روسیه بود و نیروهای ارتش سوریه در پی این توافقات بدون درگیری وارد محله «درعا البلد» در شهر درعا و شهرک‌ها و شهرهای «نوی»، «الیادوده»، «مزیریب»، «طفس»، «تل شهاب»، «حوض الیرموک» و شهرک‌ها و روستاهای دیگر شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها