حزب‌ الله لبنان:

هنوز وارد نبرد کوتاه کردن دست آمریکا از امور کشور نشده‌ ایم

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: نبردی که با مساله ورود سوخت ایران به لبنان آغاز شده است، نقطه عطفی در مقابله با محاصره ظالمانه آمریکا و غرب علیه لبنان بود.

هنوز وارد نبرد کوتاه کردن دست آمریکا از امور کشور نشده‌ ایم

«هاشم صفی الدین» در نشست ویژه‌ای که بسیج آموزشی حزب‌الله در منطقه «بنت جبیل» شهر نبطیه برگزار کرده است، به موضوع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه لبنان و سوخت ارسالی ایران به کشورش اشاره کرد و گفت: ما وارد نبرد ارسال سوخت از ایران به لبنان شدیم و این به منزله یک هشدار برای انتقال به مرحله جدید است.

وی ادامه داد: ما حدود شش ماه به مساله سوخت و مرزها و نتایج آن فکر می‌کردیم اما گفتیم که باید صبور بود تا زمان مناسب فرا برسد و زمانی که ما وارد این نبرد شدیم نتایج آن برای همگان کاملا مشخص شد و آمریکا، غرب و متحدان آنها در یک آزمون سخت قرار گرفتند.

صفی الدین افزود: بنابراین آمریکایی‌ها و کشورهای غربی و دیگر کشورها برای جلوگیری از ارسال سوخت ایرانی به لبنان شتافتند و مشخص شد که آنها روی تحولات لبنان تاثیر منفی می‌گذارند و امنیت و اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ اما ما هنوز وارد نبردی برای کوتاه کردن دست آمریکا از موسسات کشور نشده‌ایم، ولی اگر روزی فرا برسد و ما این نبرد را انجام دهیم، لبنانی‌ها چیز دیگری خواهند دید.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: دشمنی آمریکا علیه لبنان نه کمتر از اسرائیل، بلکه گاهی خصمانه‌تر است، ولی ما با در نظرگرفتن ظرفیت تحمل لبنانی‌ها، شرایط را می‌بینیم و می‎سنجیم و می‌فهمیم که آیا مردم تحمل می‌کنند یا نه. ما خواهان ثبات و امنیت کشور هستیم و همگان می‌دانند که ما برای بقای این کشور چه کار می‌کنیم.

صفی الدین گفت: نبردی که در موضوع گازوئیل آغاز شد نقطه عطفی در مقابله با محاصره ناعادلانه آمریکا و غرب علیه لبنان بوده است. البته این آخرین گامی نیست که برداشته شد و ان‌شاء الله به گام‌های دوم و سوم نیاز نداشته باشم، اما گام‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم برداریم و آنها را گیج و سردرگم کنیم که هزینه آن ممکن است بیشتر هم باشد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: این گام یک گام جدید و منحصر به فردی بود که زمینه را برای برداشتن گام‌های بعدی باز کرد و دولت تشکیل شد. دشمنان نگرانند که قدرت حزب‌الله و متحدان در لبنان افزایش یابد و کشور به دست مقاومت بیفتد و بیم آن را دارند که انتخابات پارلمانی به تعویق بیفتد زیرا آنها روی آن شرط‌ بندی کرده‌اند و این بسیار واضح است. آنها می‌خواهند ۳۰ کرسی از جمعیت‌های غیر دولتی را که مزدوران آمریکا هستند و به هیچ‌کس وابسته نیستند، به دست بیاروند.

وی ادامه داد: ما به مسؤولیت خود ادامه می‌دهیم و در همه عرصه‌هایی که ممکن است پیروز شویم، حضور پیدا خواهیم کرد. آمریکا رو به تضعیف است و ممکن است روزی بیاید که شاهد اوضاع بدتر از آن چیزی باشیم که در افغانستان و منطقه اتفاق افتاده است.

مسؤول حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: اکنون جهان عرب و اسلام شاهد صحنه‌های جدیدی در منطقه خاورمینه است و می‌بینند که در سوریه چه می‌گذرد و همه کشورها سعی در برقراری روابط با دمشق هستند و از طرفی همه می‌بینند که پیروان آمریکا در لبنان چگونه در حالت سکوت و مرگ به سر می‌برند.

صفی الدین ادامه داد: ما امروز با چالش‌های زیادی از جمله چالش‌های منطقه‌ای مواجه هستیم و امروز به بخش اصلی معادله منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم و می‌دانیم که برخی لبنانی‌ها از این مساله هراس دارند و این کار آنهاست ولی ما باید برای حمایت از کشور و ملت و آینده لبنان تلاش و این کشور را حفظ کنیم و طبیعتا برای حفظ کردن کشور باید در معادلات منطقه‌ای قوی‌ترین باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما در مرحله دوم توزیع سوخت قرار داریم و متوجه بازگشایی مدارس و همچنین شروع فصل سرما در فصل زمستان بویژه در مناطق مرتفع هستیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها