یک زوج سوئدی از نامگذاری پسرشان به نام "ولادیمیر پوتین" منع شدند

مقام‌های سوئدی یک زوج را از نامگذاری پسر تازه متولد شده‌شان به نام

یک زوج سوئدی از نامگذاری پسرشان به نام "ولادیمیر پوتین" منع شدند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس قانون تصویبی ۲۰۱۷، والدین باید اسامی پیشنهادی خود را برای نامیدن فرزندانشان ظرف سه ماه از تولد به آژانسی ارائه کنند که وظیفه ثبت اسامی را دارد.

رسانه‌ The Local سوئد نوشت، این قانون می‌گوید که اسامی اولیه در صورتی که باعث درگیری و ناراحتی شوند، مورد تایید قرار نمی‌گیرند و باید اسامی مناسبی در نظر گرفته و انتخاب شوند و یا با نام خانوادگی فرد تطابق داشته باشند.

بر اساس گزارش این رسانه محلی، نام ولادیمیر پوتین سوئدی از نظر عجیب و غریب بودن برای گذاردن بر روی بچه‌ها هم ردیف اسامی "الله"، "گوگل"، "مسیح"، "مایکل جکسون"، "Pilsner"، "توکن" و "Q" است.

البته عجیب و غریب بودن ظاهر برخی از این اسامی با کاری که یک زوج در ۱۹۹۱ انجام دادند، قابل مقایسه نیست. ‌"الیزابت هالین" و "لسه دیدینگ" در آن سال مبلغ ۵۰۰۰ کرور پس از آن جریمه شدند که نتوانستند نام فرزندشان را به موقع ارائه کنند و در اعتراض به این کار، این دو نام پسر خود را "Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb۱۱۱۱۶" گذاشتند!

البته این آژانس سوئدی این نام را نپذیرفت. این زوج دست از تلاش خود برنداشتند و نامی بسیار ساده تر برگزیدند "A" که این هم رد شد.

البته تمامی اسامی نامتعارف در سوئد محکوم به رد شدن نیستند. در ۲۰۰۷، یک زوج دیگر در این کشور موفق شدند در نبردی قضایی،‌ نام دختر خود را "متالیکا" که نام یک گروه موسیقی معروف آمریکایی است، بگذارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها