خبرهایی از سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به عراق

مسؤول عراقی در دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد ولیعهد سعودی در حال برنامه‌ریزی برای سفر به بغداد به منظور گفت‌وگو درباره چندین پرونده با مقامات عراقی است.

خبرهایی از سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به عراق

یک مسؤول عراقی در دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در حال برنامه‌ریزی برای سفر به بغداد به منظور گفت‌وگو درباره چندین پرونده با مقامات عراقی است.

این در حالی است که چندی پیش «عبدالعزیز بن سعود بن نایف»، وزیر کشور عربستان به بغداد سفر کرده و با مسؤولان عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «عثمان الغانمی»، وزیر کشور و «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

این نخستین بار نیست که درباره سفر قریب الوقوع ولیعهد عربستان به عراق سخن گفته می‌شود. این دو کشور همسایه پرونده‌های مشترک متعددی دارند که در صدر اهتمام دو طرف جای دارد از جمله، پرونده مرزهای مشترک به طول بیش از 800 کیلومتر، تبادل اطلاعات درباره جنگ علیه تروریسم، پرونده تجاری و اقتصادی و نیز پرونده اتصال خطوط برق کشورهای شورای همکاری با عراق.

به گفته مسؤول عراقی، الکاظمی دو روز پیش به مسؤولان دفتر خود درباره قصد ولیعهد سعودی برای سفر به بغداد سخن گفته بود اما تاریخ دقیقی برای آن مشخص نکرد.

این مقام عراقی افزود: معمولا در چنین سفرهایی، کمیته‌هایی برای آمادگی جهت این سفر تشکیل می‌شود همانند سفرهای پیشین مسؤولان خارجی به بغداد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در همین رابطه، «رحیم العبودی»، از رهبران جریان حکمت عراق به العربی الجدید گفت: بر اساس اطلاعات موجود، سفر ولیعهد سعودی به بغداد بر پرونده‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های تهران و ریاض و حل اختلافات آنها تمرکز خواهد داشت.

به گفته العبودی، اطلاعات در دسترش نشان می‌دهد که سفر بن سلمان پیش از انتخابات پارلمانی در 10 اکتبر خواهد بود و تهران در چارچوب منافع خود، از این سفر استقبال می‌کند و عراق نیز در تلاش است حالت توازن را میان دو کشور ایجاد کند و در محوربندی هیچ کدام جای نگیرد.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حضرت
    0

    خیلی زیبا است

    نظرات شما -
    • نگار
      0

      من هم عاشقشم خیلی جذاب ودلنشینه

  • حضرت
    0

    حافظ کل قران از خاندان سیدهای اصل عرب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها