اعلام آمادگی پاکستان برای کمک به خروج آمریکایی‌های بجا مانده در کابل

سفیر پاکستان در آمریکا که پیش‌تر واشنگتن را از متهم شناختن اسلام‌آباد برای شکست در افغانستان برحذر داشت، اکنون از آمادگی برای کمک به خروج امن اتباع آمریکایی بجا مانده در کابل خبر داد.

اعلام آمادگی پاکستان برای کمک به خروج آمریکایی‌های بجا مانده در کابل

رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه اعلام کردند که این کشور اخیرا به خروج ۴ تبعه آمریکایی از کابل و انتقال آنان به پاکستان از طریق مرز زمینی با افغانستان کمک کرده است.

براساس‌ این گزارش، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از این اقدام اسلام‌آباد استقبال کرده و گفتند که پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان این اولین باری است که ۴ آمریکایی با خروج از کابل توانستند از مرز زمینی وارد پاکستان شوند.

در همین حال، «اسد مجید خان» سفیر پاکستان در آمریکا از آمادگی کامل دولت اسلام‌آباد برای کمک به خروج امن آمریکایی‌های بجا مانده در کابل خبر داد.

وی افزود: پاکستان هیچ مشکلی برای انتقال اتباع آمریکایی از طریق مرزهای زمینی با افغانستان ندارد و به همکاری بیشتر با جامعه بین الملل جهت کمک به خروج امن اتباع خارجی ادامه خواهد داد.

سفیر پاکستان درحالی از تمایل این کشور برای کمک به آمریکایی‌ها سخن می‌گوید که وی هفته گذشته اتهامات برخی از مقامات آمریکایی علیه اسلام‌آباد مبنی بر مسؤولیت در قبال شکست در افغانستان و سقوط کابل را رد کرد.

مجیدخان در واکنش به نامه یکی از نمایندگان جمهوریخواه به جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تحریم پاکستان، اظهار داشت: واشنگتن بداند بحران افغانستان پس از سقوط کابل و پایان دولت اشرف غنی راهبرد نظامی اسلام‌آباد نبود بلکه مشکلات داخلی افغانستان منجر به این وضعیت شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها