سیسی بالاخره به سفر مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره رضایت داد

منابع از موافقت مصر با حضور مشاور سیاسی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر نفتالی بنت به قاهره خبر دادند. پیشتر مصر با سفر این مقام اسرائیلی به دلیل انتقاداتش از قاهره مخالف بود.

سیسی بالاخره به سفر مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره رضایت داد

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" اعلام کرد که اسحاق هرتزوک، رئیس رژیم صهیونیستی، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را متقاعد کرده تا از تصمیمش مبنی بر مخالفت با همراهی شمریت مئیر، مشاور سیاسی نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در سفر آتی بنت به قاهره صرف نظر کند.

این روزنامه به نقل از مقامات مصر نوشت که مصر به ملحق شدن شمریت به هیات بنت برای سفر به قاهره اعتراض کرده بود؛ چراکه وی در زمان سردبیری بخش عربی وبسایت "کان" از مصر و شخص سیسی انتقاد کرده بود.

مقامات خاطرنشان کردند که قاهره پس از اطلاع از اسامی افرادی که در سفر آینده بنت به مصر حضور خواهند داشت، به تل‌آویو اعلام کرد حضور شمریت مئیر در مصر قابل قبول نیست.

طبق این گزارش، بنت فشار زیادی بر طرف مصری وارد کرد تا بتواند آن را متقاعد کند که تصمیم خود را درباره مئیر لغو کند.

این روزنامه در ادامه همچنین گزارش داد که مئیر توییت‌های زیادی را در انتقاد از مصر و سیسی منتشر کرده است.

این درحالی است که طبق اعلام یسرائیل هیوم، دفتر بنت این ادعا را رد کرده است که مصر خواسته مئیر در هیاتی که او را به قاهره همراهی می‌کند، حضور نداشته باشد.

اولین دیدار نفتالی بنت و سیسی قرار است که به زودی در شرم الشیخ انجام شود، اما اختلاف‌نظرهایی میان دو طرف درباره برخی موضوعات مربوط به شرایط نوار غزه و چگونگی اعلام این سفر و تاریخ آن وجود دارند.

منابع مطلع احتمال دادند که دیدار سیسی و بنت اواخر هفته جاری و یا ابتدای هفته آینده انجام شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هادی
    0

    خداوند متعال سیسی را بابنت محشور فرماید انشالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها