دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ملا برادر در کابل

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که برای بازدید از تاسیسات درمانی و مراکز توانبخشی به قربانیان خشونت‌ها و بیماران تحت پشتیبانی این سازمان در افغانستان به این کشور رفته است با ملا برادر و اعضای رهبری طالبان دیدار کرد.

دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ملا برادر در کابل

پیتر مائورر در بدو ورود به افغانستان گفت: «افغانها حدود ۴۰ سال درگیر مخاصمات بوده‌اند و اکنون نیز سالها برای درمان و ترمیم این دردها پیش رو دارند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خود را متعهد به ماندن در این کشور و کمک به این درمان می‌داند. آینده همه افغانها به ادامه شفقت، همدردی و سرمایه گذاری از خارج مرزهای این کشور بستگی دارد».

در دیدار مائورر با اعضای کادر رهبری طالبان در مورد برنامه‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای افزایش فعالیتهای نجات بخش این سازمان در سراسر افغانستان گفتگو شد.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با تاکید بر اصول بی طرفی، بی غرضی و کار بشردوستانه به عنوان بنیان‌های فعالیتهای این سازمان، بر سابقه ۳۰ ساله فعالیتهای بشردوستانه این سازمان در افغانستان تاکید کرد و گفت که این سازمان به کار خود ادامه خواهد داد.

اکنون در افغانستان بیش از ۱۸ میلیون نفر نیازمند کمکهای بشردوستانه هستند و ۷ میلیون نفربه خدمات بهداشت و درمان دسترسی ندارند.

همچنین بیش از ۳ میلیون کودک در خطر سوء تغذیه حاد هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها