خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مطرح کرد:

واکنش ایران به درخواست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز ادعا کرد که ایران با درخواست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران و گفتگو درباره همکاری‌ها میان دو طرف مخالفت کرده است.

واکنش ایران به درخواست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران

«لارنس نورمن» (Laurence Norman) خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز دوشنبه در پیامی توییتری ادعا کرد که ایران با درخواست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران و گفتگو درباره همکاری‌ها میان دو طرف مخالفت کرده است.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: شنیده‌ام که پاسخ ایران به درخواست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار جهت مذاکره و همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است.

«لارنس نورمن» در این باره ادامه داد: این، از یک درگیری جدید بزرگ میان ایران و آژانس خبر می‌دهد که پیامدهایی برای برجام خواهد داشت.

واکنش ایران به درخواست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره برگزاری نشست آتی شورای حکام آژانس انرژی اتمی و همچنین موضوعات فنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان، گفت: اجلاس پیش‌روی شورای حکام، یک نشست عادی است. تاکید می‌کنم هیچ طرفی اشتباه محاسباتی نکند و به سمتی نرود که مذاکرات وین تحت تأثیر قرار بگیرد.

وی افزود: همه باید توجه کنند استفاده سیاسی از بستر فنی آژانس، پاسخ متفاوتی را از تهران در پی خواهد داشت. روابط ما با آژانس فنی و محترمانه است و مفاهمه عمیقی برقرار است، امیدواریم بقیه مداخله نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص سفر احتمالی «رافائل گروسی» به تهران، گفت: این خبر را شنیده‌ایم، اما نمی‌دانیم این سفر برنامه ریزی شده است یا نه؛ باید از سازمان انرژی اتمی بپرسید.

خطیب‌زاده اضافه کرد: اما در موضوعات فنی، روابط خوب ما ادامه دارد. سوالات مطرح شده آژانس نیز پاسخ داده شده و گفتگوها هم ادامه دارد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    عجب سیاستی در خصوص انرژی اتمی در پیش گرفته شد با پنبه سر میبرند بایدن هیچ بخاری ندارد این موضوع را هم مسئولین فهمیده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها