عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

رضایی در پست معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور نقش مشاوره‌ای دارد/ مخبر همچنان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور یک جایگاه مشاوره‌ای است و مشاوره در این سطح نمی‌تواند یک کار پر و پیمانی برای شخصیتی مانند آقای رضایی باشد.

رضایی در پست معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور نقش مشاوره‌ای دارد/ مخبر همچنان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درخصوص «تقسیم کار در تیم اقتصادی دولت و حضور دو چهره شاخص مانند محسن رضایی در جایگاه معاونت اقتصادی رئیس و محمد مخبر در جایگاه معاون اول و اینکه مسئولیت هماهنگی تیم اقتصادی برعهده چه کسی خواهد بود؟»، گفت: من معتقدم که باید رئیس‌جمهور خیلی شفاف نسبت به نفر ارشد اقتصادی دولت اعلام موضع کند، البته اعلام موضع کرده و شفاف هم بوده است؛ یعنی اینطور نیست که پنهان مانده باشد، ایشان اعلام کرده‌اند که آقای مخبر مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است و از این جهت ظاهرا جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: نقش آقای رضایی نقش معاونت اقتصادی است، معاونت اقتصادی در ادوار گذشته دولت‌ها نقش مشاور داشته، نه نقش رهبری تیم اقتصادی دولت. اگر اکنون هم همین‌طور باشد، تصور نمی‌کنم مشکل یا دوگانگی به وجود بیاید. البته اگر احتمالا در این میان، بین این دو بزرگوار اختلاف‌نظری پدید آمد، ما باید انتظار داشته باشیم که رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کند و موضع اول ایشان که تاکنون اعلام شده این است که آقای مخبر مسئولیت این مساله را برعهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره طرح برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون یکدست نبودن تیم اقتصادی دولت، بیان کرد: من این اختلاف دیدگاه بین اعضای اقتصادی دولت را قبول ندارم، گمان می‌کنم یک القایی دارد صورت می‌گیرد که این‌ها شخصیت‌هایی هستند که همگی صاحب نظرند و ممکن است دیدگاه‌هایشان با هم اصطکاک داشته باشد. در حالی که به نظر من واقعیت امر اینگونه نیست.

وی گفت: برخی از این آقایان صاحب‌نظر هستند ولی بعضی دیگر صرفا در حوزه اجرا و عمل سوابق و توانایی‌هایی دارند و در نتیجه اینطور نیست که همگی در حوزه نظریه‌های اقتصادی اهل اظهارنظر باشند؛ لذا از این جهت من فکر نمی‌کنم ناهماهنگی در این تیم ایجاد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حدس و گمان‌ها درخصوص خروج محسن رضایی و مطرح شدن برخی اسامی برای تصدی مسئولیت دبیری مجمع تشخیص مصلحت گفت: اول شما اثبات کنید که آقای رضایی با رها کردن دبیری مجمع می‌خواهد مسئولیت معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور را بپذیرد یا نه، بعد سراغ گزینه بعدی بروید.

وی افزود: من تصور می‌کنم که معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور یک جایگاه مشاوره‌ای است و مشاوره در این سطح نمی‌تواند یک کار پر و پیمانی برای شخصیتی مانند آقای رضایی باشد؛ در نتیجه احتمال می‌دهم ایشان با ادامه خدمت در جایگاه دبیری مجمع، کار خود را در دولت و مسئولیت ارائه مشاوره به رئیس‌جمهور را برعهده داشته باشد و ناسازگاری میان این دو مسئولیت وجود ندارد.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • فرشادآزاد
    0

    اصولا چه لزومی داردکه اینهمه نیرودور وبر رییس جمهورجمع شوندشماببینیددربحث همین معاونت اقتصادی ده نفر رابیخودوبی جهت جمع کرده اند وموجب عریض وطویل شدن بیش ازحد دولت شده اند دستیار رییس جمهور در اموراقتصادی معاون اقتصادی مشاوراقتصادی دبیراقتصادی استاد اقتصادی ملازم اقتصادی مباشراقتصادی مگرمملکت وزیر اقتصاد ندارداگریک شخص جامع الشرایط در وزارت اقتصاد بکارگمارده شود دلیلی برای اینهمه عناوین باقی نمی ماند این پستهای بیخود نشان از اختلاف فاحش بین دولتمردان داردوبه قول کاربرعزیزخبر فوری این راه به ترکستان میرود واین پستهای واقعا غیر ضرور وفرمایشی دلالت برتسلیم شدن رییس جمهوردرمقابل باج خواهان است اگرکسی اراده مبارزه قاطع بافساد داردکه خودش این همه باج نمیدهد

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      فعلا که فقط داره باج میده.بسسسسسه دیگه به درد مردم برسید

  • فتاحی
    0

    اولا اینها پستهایی هشتند که جایگاه قانونی مثل همه جای دنیا باشون تعریف شده ، دوما آقای مصباحی مقدم خیلی اقتصاددان نشو یه جایی هم برا شما پیدا میشه.

  • فتاحی
    0

    اولا اینها پستهایی هشتند که جایگاه قانونی مثل همه جای دنیا باشون تعریف شده ، دوما آقای مصباحی مقدم خیلی اقتصاددان نشو یه جایی هم برا شما پیدا میشه.

  • حمید
    0

    ۴۳ سال است سفره ای پهن شده . رضایی ومخبر هم مانند سابق غنائم را تقسیم کنند و نیاز به دعوا نیست .

  • علی
    0

    درضمن ریاست محترم جمهور از موفقیت های اقتصادی این عزیزان قبل از انتصاب به این پست نیز توضیحاتی ارائه کنند

  • کریمی قدوسی
    0

    نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از علم و دانش فراوان جناب آقای دکتر سردار رضایی استفاده کند و فرصت را غنیمت بشمارند.

  • امیر باقری
    0

    با صدای بلند به کل ایران میگویم مخبر دزدی بیش نیست

    نظرات شما -
    • .
      0

      مگه شریکش بودی

  • علی
    0

    متاسفانه تیم اقتصادی دولت خیلی ضعیف است بعید میدانم اینها بتوانند گرانیهای لجام گسیخته وشرایط وانفسای اقتصادی را در حالی که تمام زیر ساختهای اقتصاد کشور نابود شده است را نجات بدهند.تنها راه نجات اصلی خاتمه دادن به جنگ چهل ساله با امریکا وغرب است.جنگی که شروع کننده ان طرف ایرانی بوده است(با حمله به سفارت امریکا)وبازنده اصلی هم طرف ایرانی.

  • حامد
    0

    اقای رضایی بجای این حرفها برنامه ای برای جلوگیری ورود طالبان به ایران بکشید جناب سردار

  • ساچو
    0

    نه جناب سردار!دوره ات گذشته سردار.بازیت نمیدن

  • شال دو گل
    0

    لاریجانی رو اونجوری ردش کردن رفت . حالا نوبت شماس . همون تش خیص مینشستی . سنگین تر بودی عزیز دکتر

  • محسن
    0

    طرح ها ی اقتصادی آقای رضایی نو آورانه و بسیار جالب است ، اگر به دقت بررسی و اجرا شود تحول آفرین است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تمامی این آقایان درسمت ومسولیت خویش آنچه داشته رو کرده واجرا کرده اند وتحولی هم پیش نیامده واینکه مملکت محل آزمون وخطای صاحبان قدرت شده ،هرچند اکثرطرح ها بطور موقت اجرا شده وبه شکست انجامیده است و تنها راه پیشرفت یک کشور سیستم باز اقتصادی وتعامل با کشورهای بزرگ دنیا وافزایش نرخ بهره وری درپرتوتصمیمات بزرگ است وگرنه با یارانه و خزانه خالی وکسری بودجه هرساله ونبوددرآمد کافی ارزی وعدم سرمایه گذاری کلان اقتصادی بانظرات درپیتی این وآن به جایی نخواهیم رسید وماجرای دولتهای قبلی تکرار..‌

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    رئیسی منصوب با این تیم اقتصادی و کابینه نشان داد به فکر ایران و مردمش نیست و سواد چندانی برای این مسئولیت بزرگ و سنگین و جهانی ندارد.... مردم شرایط زندگی سخت تری در پیش دارند متاسفانه...

  • زمان
    0

    افسوس كه اين مزرعه را اب كرفته

  • مهرداد سربندی
    0

    یعنی همچنان آویزون تشریف داری و باری خورده ای مه قهر نکنی. ماشاء الله به سردار بازیگوش

  • عادی
    0

    آقای مخبر به فرموده شما قرار بود تا اول شهریور پنجاه میلیون دز واکسن برکت تولید شود لطفاً توضیح بفرمایید چه شد و چرا به مردم دروغ گفتید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها