روسیه: پدافند سوریه ۲۱ راکت اسرائیل را سرنگون کرد

مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه موسوم به «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه ۲۱ فروند راکت شلیک شده در حمله هوایی اخیر اسرائیل به دمشق را سرنگون کرد.

روسیه: پدافند سوریه ۲۱ راکت اسرائیل را سرنگون کرد

به گزارش روسیا الیوم، «فادیم کولیت»، نایب رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت می کند، گفت: در حمله هوایی بامداد روز جمعه اسرائیل به اطراف دمشق، ۲۴ راکت شلیک شد که پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شد ۲۱ راکت را قبل از اصابت به هدف رهگیری و منهدم کند.

مسئول ارشد مرکز حمیمیم افزود: ساعت ۱:۳۰ بامداد روز ۳ سپتامبر (روز جمعه)، چهار جنگنده اف-۱۵ اسرائیل ضمن نقض حریم هوایی لبنان، ۲۴ راکت به سمت اراضی سوریه شلیک کردند.

وی تأکید کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه این تعداد از راکت های شلیک شده را با سامانه‌های «بوک-ام۲ ای» و «پانتسیر اس ۱» هدف قرار داد.

حوالی ساعت یک و ۲۶دقیقه بامداد روز جمعه به وقت محلی، دشمن صهیونیستی یک حمله هوایی را از سمت جنوب شرق بیروت به مناطقی در حومه شهر دمشق انجام داد که سامانه پدافند هوایی سوریه راکت های متخاصم را رهگیری و بیشتر آنها را ساقط کرد.

وزارت امورخارجه سوریه عصر سه‌شنبه گذشته با دو نامه جداگانه به سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان از آنها خواسته است که با اتخاذ تدابیری جدی مانع از تکرار تجاوز و حملات خشونت‌بار اسرائیل به خاک سوریه شوند.

این وزارتخانه در این نامه آورده است: سوریه بار دیگر از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحده می‌خواهد به مسؤولیت خود در چارچوب منشور این سازمان عمل کنند و ضمن محکوم کردن این تجاوزهای آشکار، به منظور جلوگیری از تکرار آن، اقدامات قاطع و فوری اتخاذ کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها