درخواست دیده‌بان حقوق بشر از عربستان برای تعلیق تصمیم اخراج کارگران یمنی

دیده بان حقوق بشر از عربستان خواست تصمیم عدم تمدید قرارداد کارگران یمنی را معلق کند و اجازه دهد آنها در عربستان بمانند.

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از عربستان برای تعلیق تصمیم اخراج کارگران یمنی

به گزارش عربی۲۱، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات سعودی از ژوئیه ۲۰۲۱ عدم تمدید قرارداد کارگران یمنی را شروع کرده‌اند و در این صورت این کارگرها مجبور هستند به همان وضعیت بحران انسانی کشورشان برگردند.

رسانه‌های عربستان در ماه ژوئیه اعلام کردند که وزارت منابع انسانی این کشور از شرکت‌ها خواسته نسبت کارگران خود از ملیت‌های خاص را کاهش دهند و به عنوان مثال تعداد کارگران یمنی را به ۲۵ درصد برسانند.

دیده بان حقوق بشر از ۱۰ کارمند یمنی حوزه بهداشت، پنج دانشگاهی یمنی که در مناطق مختلف عربستان کار می‌کنند، نقل کرد که وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان تصمیم گرفته به طور مخفیانه قرارداد کارگران یمنی را منقضی کرده یا آن را تمدید نکند. آنها گفتند که یمنی‌ها تنها کسانی هستند که مورد هدف قرار گرفته‌اند و دیگر کارگران تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

این افراد گفتند، یمنی‌های زیادی را می‌شناسند که به آنها اطلاع داده شده قراردادشان در آستانه اتمام است یا با تمدید آن موافقت نشده است.

در ماه اوت هم انجمن پزشکان یمنی مقیم خارج از کشور که یک شبکه بین‌المللی از پزشکان یمنی است، اعلام کرد، صدها کارمند یمنی حوزه بهداشت در عربستان با این انجمن تماس گرفته و گفتند، به آنها اخطار داده شده که قراردادشان رو به اتمام است یا اینکه تمدید نخواهد شد. اقدامی که خطر بازگشت آنها به یمن را در پی دارد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، دولت عربستان باید توافقنامه پناهندگان و توافقنامه بین‌المللی حفظ حقوق کارگران مهاجر و اعضای خانواده آنها را امضا و تایید کند.

این سازمان اعلام کرد، عربستان باید قانونی مطابق با معیارهای بین‌المللی برای پناهندگان تصویب کند، برای پناهندگان خارجی که ممکن است در کشور مبدأ خود در معرض آزار و شکنجه قرار گیرند اقدامات پناهندگی عادلانه وضع کند. همچنین باید به آژانس پناهندگان سازمان ملل اجازه دهد در تعیین وضعیت پناهندگی پناهجویان و تسهیل راه حل‌های دائمی برای کسانی که به عنوان پناهنده شناخته شده‌اند از اختیارات خود استفاده کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها