ترامپ: آمریکا باید از طالبان بخواهد تجهیزات را برگرداند یا به نیروی نظامی متوسل شود

رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد، واشنگتن باید از طالبان بخواهد تا تمامی تجهیزات آمریکایی را که در جریان تسلط بر افغانستان از نیروهای امنیتی افغان مصادره شده، پس دهد، در غیر این صورت علیه این گروه از نیروهای نظامی استفاده کند.

ترامپ: آمریکا باید از طالبان بخواهد تجهیزات را برگرداند یا به نیروی نظامی متوسل شود

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: باید درخواست شود که تمامی تجهیزات فورا به آمریکا پس داده شود و این شامل کل هزینه 85 میلیارد دلار است. اگر این اتفاق نیفتد، ما باید یا با استفاده از نیروی نظامی این تجهیزات را برگردانیم و یا دست‌کم با بمباران از دست آنها خلاص شویم.

ترامپ در این بیانیه ضمن انتقاد از نحوه مدیریت دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در برنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: در تاریخ هیچ خروج نیرویی به این ضعیفی صورت نگرفته بود.

اگرچه آمریکا هنوز طالبان را به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت نشناخته است، اما پنتاگون بارها تاکید کرده که رهبری آمریکا با گروه حاکم در کابل رایزنی کرده تا عبور آزادانه و امنیت را در جریان این برنامه خروج هماهنگ کند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    مردم ... یادش رفته مردم آمریکا یک نفر دیگه را رییس‌جمهور کردند . به قول بازیگر طنز سینما تو کی هستی باز

  • 1
    0

    تری جون اینا (طالبان) الاغ روندن بلد نیستن چه برسه به هواپیما و هلی کوفتر بابا بیخیال

  • کاربر ناشناس
    0

    دمت گرم که با توجه به اینکه دیگر ریئس جمهور نیستی هنوز فکر منافع امریکا هستی کاش مسئولین ما از شما یاد میگرفتند وکشتی سوخت به لبنان مجانی نمی فرستادند

  • قلندر واقعی
    0

    آی برار آی برارم بیا باز بمون کنارم که خیلی بی خیالم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها