طالبان پخش موسیقی و صدای زنان را ممنوع کرد

جنبش طالبان پخش موسیقی و حضور زنان مجری در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ولایت قندهار در جنوب افغانستان را ممنوع کرد.

طالبان پخش موسیقی و صدای زنان را ممنوع کرد

وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی محلی در ولایت قندهار این خبر را اعلام کرد.

نهاد وابسته به وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ در قندهار با صدور دستورالعملی جدید خطاب به رادیوها و تلویزیون‌های محلی، پخش موسیقی و برنامه‌هایی که در آنها صدای زنان شنیده می‌شود، ممنوع کرده است.

این وزارتخانه برنامه‌هایی را که زنان به نوعی در آن حضور دارند را ممنوع کرده است.

چند روز پیش طالبان گفته بودند، ممنوعیت پخش موسیقی در اماکن عمومی را اعمال خواهند کرد.

چند روز پس از تسلط طالبان بر کابل در تاریخ ۱۵ اوت، شبکه طلوع نیوز گزارش داده بود، مجریان زن شبکه مذکور به کار خود ادامه می‌دهند.

پیشتر طالبان به صراحت گفته بودند، کارمندان زن می‌توانند در آینده به محل کار خود طبق ضوابط مربوطه بازگردند.

طالبان روز جمعه زنان کارمند در بخش بهداشت را به بازگشت به محل کارشان فراخواندند.

آنها تاکید کردند، هیچ مانعی برای انجام وظیفه زنان در مشاغل‌شان وجود ندارد.

اما با این وجود زنان معلم و دیگر کارمندان زن در برخی ولایت‌های افغان به رغم تعهد گروه طالبان به سیاستگذاری‌هایی برای حفظ امنیت زنان در معرض سخت‌گیری‌های جنگجویان این گروه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری پژواک، تصمیم برای ممنوعیت پخش موسیقی و فعالیت زنان همزمان با ورود هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان به شهر قندهار از خارج این کشور گرفته شده است. او نشست‌هایی با رهبران سیاسی طالبان در چارچوب رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید برگزار کرده است.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    0

    تازه مثل ایرانی ها شدند

    نظرات شما -
    • ؟؟؟
      0

      این دقه پوردکه ها تازه شروع کردن

  • شهر
    0

    کاردرستی انجام دادن چراادم باید بگذاره صدای ناموسش مردان هرزه گردن کلفت بشنوند

    نظرات شما -
    • جناب خان
      0

      وقتی یک عده میان در مشهد برای عیاشی اونجا رگ ناموسی باد می‌کنه یا نه

  • صدای اینترنشنال !!!!!
    0

    مثل ایران خودمان که موسیقی و صدای زنان را اصلا وابدا نمی شنویم !!!!!!!!! با عرض معذرت از خود تحقیرها .....

  • م.ش
    0

    ●جماعت وحزب جغدها، ذاتا از نور و روشنایی وصبح وامید و ترنم پرندگان و جمع وشور وشادی و باقی زیبایی های خدادادی آفریدگار،بیزار و دامن کشیده هستند.*سعدی(عارف بزرگ): {ذات بد، نیکونگردد##چونکه بنیادش بداست} *کلام امام علی(ع)درموردخوارج خشکه مغز ومرده روح:{درتحمل آنهاگویی یک عمر استخوان درگلو و خار درچشم داشتم}. *واما خدای علی ها وحسین ها همیشه زنده وپیروز است و جمیع آنهارا به شوم عاقبتی وهلاک اجمعینی دچارمیگرداند.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ماکه رفته بودیم به قرن دوم هجری افغانستان هم بیاد عراق سوریه هم بیان جهان آباد میشه

  • پدر
    0

    خيلي هم عالي بالاخره يه كشور اسلامي ناب و باب ميل مسئولين ما هم شكل گرفت . حالا ما هم مي تونيم به اين آقا زاده هاي مسئولين كه دغدغه ساز و آهنگ دارن بگيم خوب جمع كنيد بريد افغانستان ......

  • فریدون
    0

    امروز کلیپی مشاهده کردم که با سرهای بریده ی انسان فوتبال بازی می کردند. و به زبان پشتون با هم حرف می زدند. سوال دارم از علمای اهل سنت: آیا این روایت شما از اسلام است و اگر قدرت پیدا کنید با بندگان خدا اینطور رفتار می کنید اگر چنین است خوشا بر احوال کفار و مشرکین از این دیانت پریشان. آیا دنیا در حال نظاره ی ما نیست؟ وظیفه دین شناسان در برابر این تحریف غلط از اسلام چیست؟ کجای سنت رسول اکرم دختران دوازده ساله را به زور به عقد کسی در می آوردند؟ امت اسلام چرا به این روز افتاده و گروهی گروه دیگر را تکفیر می کند. در حال مشاهده رفتارهای قرون وسطایی به نام دین هستیم علما و بزرگان در برابر چهره ی دین که به جهان نشان داده می شود فردای قیامت باید پاسخ بدهید چه شیعه و چه سنی. داریم به جایی می رسیم که مردم کفر را ترجیح دهند. آیا اسلام تایید کننده جنایتکاران است. ؟ هیهات. برداشت های غلط از سنت و قرآن این وضع فجیع را به وجود آورده است. دین خدا باید آرامش امنیت و دلخوشی را به مردم هدیه کند. در زمان پیامبرص یهود و نصارا در جوار اسلام با صلح و امنیت بودند امروز مسلمان از دست مدعیان اسلام در امنیت نیست. عرض و ناموس مسلمان مباح اعلام می شود چون فلان ملا این برداشت غلط را دارد. شیعه را تکفیر می کنید و حکم کفار را در مورد مال و ناموسش جاری می کنید. بر اساس کدام ادله شرعی و عقلی به این نتایج می رسید؟ البته این سفاهت به زودی با نتایج تلخ مواجه خواهد شد البته پس از قربانی شدن خیل عظیمی از بی گناهان. پیشنهاد می کنم اندیشمندان بزرگ اسلام گرد هم بیایند و احکام و فتاوای بزرگ بر ضد رفتارهای ضد انسانی صادر کنند. این قضایا روحانیت اسلام را به سرنوشت کلیسا دچار خواهد کرد.

    نظرات شما -
    • پدر
      0

      درود دوست گرامي بسيار عالي نوشته ايد ولي متاسفانه كاري كه نبايد مي شد شده است و دين زدگي و فرار از دين سالهاست كه اتفاق افتاده است . اگر اين جنايت در اسرائيل يا آمريكا اتفاق افتاده بود صداي فرياد علما را مي شنيديد ولي فعلا به سود علما نيست كه اين كج فهمي ها و قتل عام را نفي كنند و فتوايي بدهند . واقعا باعث تاسف است

    • ایرانی
      0

      تازه احمد خاتمی برادران خود را پیدا کرده است.

  • ا
    0

    لعنت براین حرامزاده ها که آبروی ان پرچ لااله اله را بردن

  • محسن
    0

    امام خمینی ع سالها قبل موسیقی را حرام اعلام فرمودند.تشکر می کنم

    نظرات شما -
    • م.ش
      0

      همیشه یادبگیریم پابرهنه وطالبانی نپریم وسط مجلس حکیمان وحکمت و عقلانیت را لوث نکنیم. همان امام خمینی،بعدادرسال۶۰ باشنیدن سرودهای زیبای خوانندگان خوش صدای وطن مان(خواننده بیاوبنشین کنارگل وخواننده خلبانان وبقیه هنرمندان) دستوربه رفع حصرموسیقی کشورداد. همچنین درموردحضورزنان هنرمند وبازیگر(درسریال های آیینه وپاییز صحرا)درجواب تنگ نظرهای خواهان حصرزنان هنرمند،فتوای حلال بودن حضورشان بشرط عدم تلذذ مردان تماشاگرداد.

  • بسیجی عاشق ولایت
    0

    موسیقی برای مردم نون و آب نمیشه

    نظرات شما -
    • اشکان
      0

      کلامی شبیه بتهون و باخ و موتسارت را گفتی تو دیگه کی هستی !

  • سینا
    0

    سلام برخی موسیقیهاازنظرمراجع تقلیدخودماشیعیان حرام است ای کاش توکشورماهم موسیقی های حرام جلوش گرفته شود چیزی خداراضی نیست مانبایداعتراض کنیم وصدایمان بلندشودصداهابایددرمقابل خدای رحمان خاضع شود

  • علی
    0

    واقعا کاری عالی و درست بود .واقعا گوش دادن به صدای نخراشیده زنان باید حکم شلاق داشته باشد.افرین بهشون

  • کرمی
    0

    از رو دست ایران کپی کرده است لابد فردا مابقی کارهای ایران را کپی میکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها