اردوغان: آماده عادی‌سازی تدریجی روابط با ارمنستان هستیم

رئیس‌جمهور ترکیه برای عادی‌سازی تدریجی روابط کشورش با ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

اردوغان: آماده عادی‌سازی تدریجی روابط با ارمنستان هستیم

«رجب طیب اردوغان» امروز (یکشنبه، ۲۹ آگوست) از آمادگی آنکارا برای عادی‌سازی تدریجی روابط با ارمنستان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی گفت: «ما آماده عادی‌سازی تدریجی روابط با ارمنستان هستیم و باید به جای اتهامات یک جانبه، مواضع واقع بینانه اتخاذ کرد».

هفته پیش، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان برای عادی‌سازی روابط میان کشورش و ترکیه اعلام آمادگی کرد و گفت: «ما در گذشته هم آماده بودیم بدون هیچ پیش‌شرطی روابط خود را با ترکیه بهبود بخشیم و اکنون نیز آماده‌ایم که بین آنکارا و ایروان اعتماد متقابل ایجاد کنیم و روابط خود را بدون پیش‌شرط ادامه دهیم».

این اظهارات در حالی است که تنش مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه دارد و وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه از کشته شدن دو نیروی نظامی خود در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

حزب «قرارداد مدنی» پاشینیان در انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه ژوئن پیروز شد و او دوباره به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان منصوب شد. پاشینیان پس از ماه‌ها اعتراض در ارمنستان و درخواست برای استعفای وی به دلیل توافقنامه صلح نوامبر به منظور پایان دادن به شش هفته درگیری با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ، انتخابات زودهنگام برگزار کرد.

در طول درگیری ۴۴ روزه، آذربایجان چندین شهر و نزدیک به ۳۰۰ شهرک و روستا را که تقریباً سه دهه‌ در کنترل ارمنستان بود، آزاد کرد. ترکیه در این درگیری طرف جمهوری آذربایجان را گرفت.

رئیس‌جمهور ترکیه، امروز در خصوص تحولات افغانستان و سفارت کشورش در کابل نیز گفت: «ما برنامه‌های جایگزینی برای همه احتمالات موجود داریم و اولویتمان تأمین امنیت کارمندان کشورمان است.هدف اصلی ما، رهایی سریع افغانستان از تمامی مشکلات است و ترکیه آماده است تا همه‌گونه برای تحقق این امر، حمایت کند».

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش، گفت که میزان ذخایر بانک مرکزی این کشور تا پایان سال به ۱۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • دادا
    1

    اگر رئیس جمهور ارمنستان یک جو عقل داشته باشد با اردغان شتر نشان ارتباط دوستی و اقتصادی نمیبندد بهتر بداند اردغان نقشه شومی نسبت به ارمنستان دارد

  • دادا
    1

    در دنیا سه نفر بی خانواده و قلدر و جنایتکار است اولی ترامپ و دومی جوبایدن و سومی اردوغان اقای اردغان هم نمک نشناس است وهم قلدر و جنایتکار جنگی و قدرت طلب نمیشه به این سه فرد انسان نما اطمینان کرد هر ان امکان خیانت در سرشان است

  • حسین اسلامی
    1

    یعنی جاه طلب و چرخشی ترازاین آدم ندیدم توی روز ۱۸۰درجه فرق میکنه چیکارمیکنی آخه حزب باد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها