انگلیس آماده خارج کردن ۲۰۰ سگ و گربه از افغانستان

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که به یک انگلیسی حامی حیوانات در افغانستان اجازه خواهد داد حدود ۲۰۰ سگ و گربه را در پروازی از کابل خارج کند؛ موضوعی که اخیرا بحث‌هایی به دنبال داشت.

انگلیس آماده خارج کردن ۲۰۰ سگ و گربه از افغانستان

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، کمپینی که سرباز سابق تفنگداران دریایی به نام پل پِن فارتینگ برای انتقال حیواناتش کلید زده در حالی‌ است که هزاران تن در تلاش برای فرار از دست طالبان قبل از خروج نیروهای آمریکایی تا ۳۱ اوت هستند، بحث‌هایی را به راه انداخته است.

فارتینگ، بعد از خدمت در افغانستان جمعیت خیریه‌ای برای حیوانات با عنوان "ناوزاد" در کابل تاسیس کرد تا سگ‌ها و گربه‌ها را نجات دهد.

در این راستا بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در توییتر نوشت: به مسؤولان اجازه تسهیل تعاملات کارمندان افغان فارتینگ در کابل را داده است و به مجرد حضور فارتینگ به همراه حیواناتش در فرودگاه به دنبال پروازی برای انتقال او خواهیم بود.

بن والاس ادامه داد، فارتینگ و کارمندان افغانش که ویزای انگلیس را دارند در پرواز نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بدون حیوانات احتمالا کشور را ترک خواهند کرد.

فارتینگ همچنان در کابل است و توانسته کمک‌های مالی برای تامین هواپیمایی با هدف خارج کردن کارمندان و خانواده‌هایشان به همراه حدود ۲۰۰ سگ و گربه را جمع آوری کند.

این در حالی است که وزیر دفاع انگلیس قبلا گفته بود، اولویت دادن حیوانات اهلی نسبت به مردم اشتباه خواهد بود در حالی‌که هزاران تن از ترس انتقام طالبان که ۱۵ اوت در این کشور مسلط شده‌اند، منتظر خارج شدن هستند.

بعد از اظهارات والاس در روز سه‌شنبه فارتینگ کمپینی با حمایت افراد مشهور از جمله ریکی جرویز کمدین معروف که از موضع وزارت دفاع انتقاد کرده بود، کلید زد.

رسانه‌های انگلیسی نیز معمولا از کمپین‌های کمک به حیوانات در خارج حمایت می‌کنند و روزنامه سان روز چهارشنبه نوشت والاس ذره‌ای امید به "پرواز مهربانی" بخشید.

فارتینگ نیز گفت، می‌تواند در هواپیمایی با ۲۵۰ صندلی حیوانات و نیز افغان‌ها را در صندلی‌های خالی با خود ببرد.

انگلیس از ۱۳ اوت بیش از ۱۰ هزار تن را از افغانستان خارج کرده و قرار است پروازهای بیشتری هم داشته باشد.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها