اخباری از هواپیماربایی در افغانستان/ هواپیمای اوکراینی در ایران به زمین نشست؟/ سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب کرد/ اوکراین ربایش هواپیما به سمت ایران را تکذیب کرد

معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: یک فروند هواپیمای این کشور که برای خارج کردن اتباع اوکراینی از افغانستان، وارد این کشور شده بود، در کابل ربوده و در حال حرکت به سمت ایران است که مقامات ایرانی و اوکراینی تکذیب کردند.

اخباری از هواپیماربایی در افغانستان/ هواپیمای اوکراینی در ایران به زمین نشست؟/ سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب کرد/ اوکراین ربایش هواپیما به سمت ایران را تکذیب کرد

به گزارش الجزیره، این هواپیما در ماموریت انتقال نیروها و پناهجویان بود.

برخی منابع مدعی شدند: تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد هواپیمای ربوده شده اوکراین در فرودگاه مشهد به زمین نشسته است.

هواپیمای اوکراینی وارد افغانستان شده بود تا عملیات تخلیه شهروندان این کشور را انجام دهد که توسط مردان مسلح ربوده شده و ظاهرا در ایران نشانده شده است.

ادعای کی‌یف: هواپیمای اوکراینی در کابل ربوده شد

«یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) مدعی شد یک هواپیمای این کشور که برای خارج کردن شهروندان اوکراینی به کابل رفته بود، به دست افراد ناشناس ربوده شده و به سمت ایران پرواز کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی ادعا کرد: یکشنبه گذشته، هواپیمای ما توسط افراد دیگر ربوده شد. روز سه‌شنبه، هواپیما عملاً از ما ربوده شد و با گروهی از مسافران ناشناس که به جای اوکراینی‌ها سرنشینان آن بودند، به سمت ایران پرواز کرد.

وی افزود: سه تلاش بعدی ما برای خارج کردن (شهروندان اوکراین از افغانستان) نیز موفقیت‌آمیز نبود، زیرا مردم ما نتوانستند وارد فرودگاه (کابل) شوند.

این مقام اوکراینی در ادامه ادعایش گفت هواپیماربایان مسلح بودند، اما درباره این ادعای خود توضیح بیشتری نداد.

به نوشته تاس، او در این خصوص چیزی نگفت که چه بر سر هواپیما آمده و یا این که آیا کی‌یف به دنبال بازگرداندن آن است یا چگونه شهروندان اوکراینی از کابل (به کشور خود) از طریق این «هواپیمای ربوده شده» یا هواپیمای دیگری که از سوی کی‌یف فرستاده شده، بازخواهند گشت.

طبق گزارش این رسانه روسی، روز یکشنبه، یک هواپیمای ترابری نظامی با ۸۳ سرنشین از جمله ۳۱ اوکراینی از افغانستان وارد کی‌یف شد. دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گزارش داد که ۱۲ پرسنل ارتش اوکراین به خانه بازگشتند و همچنین خبرنگاران خارجی و چهره‌های عمومی که درخواست کمک کردند نیز از افغانستان خارج شدند. این نهاد همچنین افزود که حدود ۱۰۰ اوکراینی هنوز در انتظار خروج از افغانستان هستند.

الجزیره در توئیت جدیدی به نقل ازمعاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده این هواپیما "هفته گذشته" ربوده شده و‌ عازم ایران شده است

ورود هواپیمای ربوده شده به ایران تکذیب شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی اوکراین برای سوختگیری به فرودگاه مشهد مقدس آمد و پس از سوختگیری، حرکت خود را به سمت کیف در اوکراین ادامه داد.
وی افزود: موضوع ربایش هواپیما منتفی است اما در این زمینه باید با مقامات حراست سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع بالادستی هم هماهنگ کنیم تا اطلاع رسانی قطعی صورت پذیرد.
بزودی در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

اوکراین ربایش هواپیما به سمت ایران را تکذیب کرد

«اولِگ نیکولِنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) گزارش‌ها مبنی بر ربوده‌شدن یک فروند هواپیمای اوکراینی از افغانستان و انتقال آن به ایران را رد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، نیکولنکو در پاسخ به سوالاتی درباره ربایش هواپیما، توضیح داد: «هیچ هواپیمای اوکراینی در کابل یا هیچ جای دیگری ربوده نشده است. گزارش‌ها درباره ربوده‌شدن هواپیما که در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود، واقعیت ندارد».

وی همچنین تصریح کرد که تمام پروازهای اوکراینی که برای بازگرداندن اتباع این کشور از افغانستان به فرودگاه کابل رفته‌اند، به سلامت به کی‌یف بازگشته‌اند. به گفته وی تاکنون ۲۵۶ اوکراینی از افغانستان خارج شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حساب توئیتر خود اعلام کرد که ۸۳ نفر از جمله ۳۱ تن از شهروندان کشورش را از افغانستان تخلیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به تخلیه شهروندان از کابل ادامه می‌دهند، افزود: ۸۳ نفر که ۳۱ نفر از آنها شهروندان اوکراینی هستند، صبح امروز با هواپیمای نظامی از کابل به کی‌یف منتقل شدند.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • اا
    0

    باز هم یک هواپیمای اوکراینی دیگر در ایران. امیدوارم این یکی صحیح و سالم از آسمان ایران عبور کند!

  • علی
    0

    یعنی هر روز یه سوژه برا این شبکه های خارجی داریم

  • علی
    0

    خودشون میگن، از اون طرف رد میکنن فقط خدا از نیتشون خبر داره

  • A
    0

    معلوم نیست که ضد انقلابا چه نیتی از پخش این خبر داشتن

  • محمد
    0

    تعدادی زیادی افغانی رو در مشهد پیاده کرده، الکی میگن سوختگیری کرده ، چطور هواپیمایی که میخواد پرواز کنه خلبان و خدمه ی پروازی نمیدونن که سوخت ندارن، اونم فاصله کوتاهی بین کابل تا مشهد، بابا چقدر دروغ، تا دیروز افغانیا قاچاقی از مرز میومدن حالا با هواپیما

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      کاملا درسته منم همینو از دوستان در فرودگاه مشهد شنیدم.

  • پوزش طلبید
    0

    تنها تکذیبیه که قبول میکنیم ، چون هواپیمای اکراینی از ترس موشک سرگردان عمرا بیاد ایران آنهم بدون هماهنگی !!!

  • لادن
    0

    دو تا موشک زدیم هواپیما خرد و خمیر شد تکذیب شد اینکه هیچه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها