آلمانی‌ ها آبجو را به افغانی‌ ها ترجیح دادند

هواپیمای نیروی هوایی آلمان فقط با هفت مسافر فرودگاه کابل را ترک کرد و پیگیری‌ های روزنامه بیلد افشا کرد که ارتش آلمان با این هواپیما نزدیک به شصت و پنج هزار ۶۵۰۰۰ قوطی آبجو و ۳۴۰ بطری شراب به آلمان ارسال کرده‌ است.

آلمانی‌ ها آبجو را به افغانی‌ ها ترجیح دادند

این روزنامه از دولت آلمان به دلیل سوار نکردن، کارکنان افغانی که برای آلمان کار می‌کردند، قبل از تسلط طالبان بر کابل انتقاد و آنچه را که دولت انجام داده بود شرم‌آور توصیف کرد.

بنا بر این گزارش، یک هواپیمای نیروی هوایی آلمان فقط با هفت مسافر فرودگاه کابل را ترک کرد و این امر باعث کنجکاوی روزنامه بیلد شد و سرانجام پیگیری‌های روزنامه افشا کرد که ارتش آلمان با این هواپیما نزدیک به شصت و پنج هزار ۶۵۰۰۰ قوطی آبجو و ۳۴۰ بطری شراب به آلمان ارسال کرده‌ است؛ اما آن‌ها حتی یک نفر از همکاران افغانی خود را که مایل به خروج از افغانستان بودند با خود نبردند.

این روزنامه موضع دولت آلمان را در مورد کسانی که سالها برای آلمان کار کردند و جان خود را برای آن به خطر انداختند محکوم کرد و خاطرنشان کرد، این اتفاق نشان داد ارزش مردم افغان برای آلمانی‌ها، کمتر از قوطی های آبجو است.

کریستوف هافمن، معاون حزب مخالف دموکراتیک آزاد، وزیر خارجه هایکو ماس را به خاطر اشتباهات مهلک و اولویت ندادن افغان‌ها که سال‌ها در وزارتخانه‌ها و آژانس‌های آلمان کار کرده بودند، مورد انتقاد قرار داد.

در این هفته، رسانه‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی تصاویری از وضعیت فاجعه بار در فرودگاه بین المللی کابل، که هزاران افغان در حال تلاش برای فرار از کشورشان هستند را منتشر کرد. برخی موفق به فرار شدند و برخی جا ماندند تا به زندگی نامعلوم و پر از ترس زیر سایه حکومت طالبان ادامه بدهند.

منبع: تابناک باتو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • پوران
    0

    درود بر ملت آلمان

    نظرات شما -
    • ارمان
      0

      حداقل اب جو يه خاصيتي داره،،اينها رو برداره ببره كشورش كه چي؟؟جواناش روبيكار كنه،،دمش گرم

  • عجب
    0

    چقدر افغانیا بدبختن اینارو همه امریکا کرد...خدا امریکا و دولت امریکا رو لعنت کنه...وگرنه کشور مستقلی بود الان اینقدر مردمش بدبخت نمیشدن ...خدا به دادشون برسه..

  • ت
    0

    چرا دروغ می گوید. اولا این اجناس در قسمت بار هواپیما هستند. در ثانی بخاطر هرج و مرج و بی نظمی در فرودگاه اکثر هواپیماهای کشورهای دیگر هم خالی و یا نصف و نیمه پرواز می کنند. یه کم انصاف و وجدان هم خوب چیزی است که خیلی از خبرنگاران و سیاسیون ندارند

  • رامی
    0

    طالبان با تمامی حماقتها اما یک شانس بزرگ داشت اونهم فراموشی کشورهای عضو ناتو در جاگذاشتن تسلیحات نظامی و خودروهاست .ناتو خودت و جد و آبادت احمق است بی شرفها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها