چرا محرابیان گزینه خوبی برای وزارت نیرو است؟

وحید ضرابی نسب/ روزنامه نگار و فعال رسانه

چرا محرابیان گزینه خوبی برای وزارت نیرو است؟

هفته آینده بهارستانی‌ها تکلیف وزرای پیشنهادی دکتر رئیسی را مشخص می‌کنند و ترکیب کابینه پاستورنشین نهایی می‌شود. گزینه‌هایی که این‌روزها در کمیسیون‌ها برنامه ارائه می‌دهند و بالا و پایین می‌روند. اما برخی از این افراد، امروز، ناجوانمردانه مورد حجمه تبلیغی و رسانه‌ای قرار گرفته‌اند و به جای توجه به عملکرد و برنامه، روی حواشی بی‌پایه مانور می‌شود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو، شاید یکی از به‌جاترین گزینه‌های رییس‌جمهور باشد. اما چرا؟

۱. عملکرد: محرابیان در دوره دوم احمدی‌نژاد وریر صنعت و معدن بود و کارنامه‌ وی در آن دوران، دو نقطه‌ی عطف دارد. در دوره وزارت محرابیان و طی ۴سال ۸۶ تا ۹۰، تولید فولاد در کشور در جهشی چشمگیر، ۴۱درصد افزایش یافت در حالیکه در ۴ساله‌ی بعد۹۰تا۹۴، این رشد ۵درصد هم نبود و البته در هیچ دورانی حتی به گرد پای آن سال‌ها هم نرسید.

همچنین تولید سیمان کشور در همین دوره نیز بیش از ۶۶درصد رشد داشت که این جهش بی‌سابقه نیز هیچگاه تکرار نشد. وی همچنین در قالب رییس ستاد تبصره۱۳، نقش به‌سزایی در حمایت و رونق تولیدات داخل داشت و جهش‌های صنعت خودرو اتفاقا از زمان او آغاز شد.

محرابیان بعدتر به ستاد اجرایی فرمان امام رفت و اتفاقا سرمنشا بسیاری از زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور شد. شاید مهمترین دستاورد او، مسئولیت ساخت و اجرای فضا و خط تولید واکسن برکت باشد که از نظر مستحدثات، فنی و توسعه‌ای آن را اجرا کرد. این کارنامه، دستاوردهای کمی برای یک ندیر نیست.

۲. مدیریت جهادی و بی‌حاشیه: در تمام سال‌های وزارت، مشاورت رییس‌جمهور اسبق و مدیریت در نهادهای حکومتی، وی هیچ‌گونه حاشیه سیاسی یا عملکردی نداشته و بدون هیچ وابستگی جناحی یا باندی، صرفا به مسئولیت‌هایش تمرکز کرده است. شاید در تمام این ۱۵سال مدیریت ارشد محرابیان، بزرگترین موضوع، همان مورد اختراع اتاق امن بود که البته درنهایت دادگاه به نفع او رای صادر کرد.

۳. تیم نخبه و عملیاتی: شاید بزرگترین ایرادی که به محرابیان گرفته می‌شود ناآشنایی با حوزه آب و برق باشد. جالب که وی در همان سال‌های وزارت صمت یا دوران ستاد اجرایی، با آب و برق بیگانه نبود و پروژه‌هایی از این دست را مدیریت کرد. اما مهمتر از آن گردآوری تیمی نخبه، عملیاتی و خوش‌نام از سوی وی است که همگی از موفق‌ترین و مورد وثوق‌ترین مدیران وزارت نیرو در سال‌های پیشین بوده‌اند‌. حتی بسیاری از بدنه فعلی وزارتخانه نیز از آمدن او بعد از بی‌تدبیری‌ها و مشکلاتی که وزیرفعلی به‌وجود آورده استقبال کرده‌اند.

تمام این دلایل باعث می‌شود محرابیان را گزینه مناسبی برای ساختمان نیایش بدانیم و امیدوار باشیم سکان هدایت آب و برق کشور را به دست بگیرد.

منبع: خبرفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    این رآ یادآورشویدکه مجری انتقال آب خوزستان به اصفهان وکویر ایران و نابودی محیط زیست همچنین آب گیری سدگتوند باوجودنمک فراوان پشت،دریاچه این سدونابودی زیرساختهای طبیعی و صنعتی خوزستان و چند شهر دیگر از افتخارات این شخص است

    نظرات شما -
    • کارشناس
      0

      دقیقن خرابکاری هاش بیشتر از توفیقاتش است

  • کارشناس
    0

    دوست نویسنده، به بارنشستن ۴ طرح فولاد از ۱۳ طرح استانی در طول دوران وزارت صمت آقای محرابیان هیچ ربطی ب توانایی ایشون یا حتی توانایی رئیس جمهور آنوقت ندارد، چراکه این طرح ها از سالهای ۸۰ آغاز به سرمایه گذاری وساخت وسازکردند و باید۴سال بعدش حداکثرافتتاح میشدند،ولی شرایط کشور وتحریم های آن دوران باعث برخی تاخیرات شد و در نهایت ۴ طرح ب افتتاح رسید . همین الان ازش بپرسیدچه مقدار سرمایه گذاری وزارت ایشون یا سازمان بودجه در افزایش ۶۰ درصدی تولید فولاد نقش داشته، پاسخ صفر دلار است. پس نقش ایشون هم صفر درصد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها