نخست‌وزیر مالزی استعفا کرد/ مرگ و میر ناشی از کرونا دلیل استعفا بود؟

کاخ سلطنتی مالزی از قبول استعفای «محی‌الدین یاسین»، نخست‌وزیر این کشور از سوی پادشاه خبر داد اما اعلام کرد تا زمانی که نخست‌وزیر جدید منصوب شود، وی به عنوان سرپرست به کار خود ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر مالزی استعفا کرد/ مرگ و میر ناشی از کرونا دلیل استعفا بود؟

به گزارش شبکه «بلومبرگ»، بر اساس بیانیه کاخ سلطنتی مالزی، پادشاه استعفای وی را پذیرفت و گفت برگزاری انتخابات جدید بهترین گزینه نیست.

این استعفا دو روز پس از درخواست محی‌الدین از نمایندگان مخالف دولت برای حمایت از تعدادی اصلاحات در آستانه رای اعتماد ماه آینده در پارلمان انجام شد، پیشنهادی که به سرعت از طرف آن‌ها رد شد.

به گزارش رویترز، قدرت محی‌الدین پس از ماه‌ها اختلاف در ائتلاف خود ضعیف شده بود. این استعفا، پایانی بر۱۷ ماه پر فراز و نشیب حضور وی در قدرت بود که همچنین می‌تواند مانع تلاش‌های مالزی برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد کرونازده و مهار همه‌گیری شود، زیرا جانشین مشخصی برای او وجود ندارد.

طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست چه کسی می‌تواند دولت بعدی را تشکیل دهد، زیرا هیچ کس اکثریت مشخصی در پارلمان ندارد یا این که می‌توان در زمان همه‌گیری انتخابات برگزار کرد.

بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هر یک میلیون نفر را مالزی در آسیای جنوب شرقی دارد.

موقعیت محی‌الدین از مارس ۲۰۲۰ که با اکثریت ناچیز روی کار آمد، همواره در وضعیت بی‌ثباتی بود. فشارها بر وی اخیراً پس از آنکه برخی از نمایندگان «سازمان ملی مالزیایی‌های متحد» (UMNO) - بزرگترین بلوک در ائتلاف حاکم - از حمایت خود از وی دست کشیدند، افزایش یافت.

محی‌الدین گفته بود بحران اخیر با امتناع وی از برآوردن خواسته‌ها از جمله حذف اتهامات فساد علیه برخی افراد ایجاد شده است.

سیاستمداران سازمان ملی مالزیایی‌های متحد، از جمله «نجیب رزاق» نخست‌وزیر سابق و «احمد زاهد حمیدی» رئیس حزب با اتهامات فساد مالی روبرو هستند. آنها که تخلف را انکار کرده‌اند، از جمله افرادی بودند که در ماه جاری از حمایت از محی‌الدین دست کشیدند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مرکل
    0

    سردمداران ،ومسیولین ایران ،هم از کشته های ایران سرشان را بالا میگیرند ،وبا خوشحالی واعلام می‌کنند ۶۰۰نفر کشته شدند

  • کاربر ناشناس
    0

    کاش مسئولین ما از راس تا پایین یاد میگرفتند

  • کاربر ناشناس
    0

    مدیران بی خاصیت ایران یاد بگیرن تازه آمار مالزی کاملا درسته و آمار فوتیهای ایران کاملا دروغه ولی کما فی السابق مدیران بی لیاقت به میزهای مدیریت مثل کَنه چسبیدن و یاوه گویی و فرافکنی میکنن

  • گمنام‌
    0

    یاد بگیرید آقایان و ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها