پیام‌های کیم جونگ اون و پوتین در سالروز استقلال کره

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز استقلال شبه‌جزیره کره از حکومت استعماری ژاپن، بر روابط دوستانه کشورهایشان تاکید کردند و متعهد به همکاری‌های دوجانبه بیشتر شدند.

پیام‌های کیم جونگ اون و پوتین در سالروز استقلال کره

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در پیامی خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این روابط دوستانه در مبارزه علیه دشمن مشترک در رگ و خون ایجاد شده و نسل‌ها ادامه داشته است و ابراز امیدواری کرد که این روابط قوی‌تر شود و به یک سطح استراتژیک جدید ارتقا یابد.

خبرگزاری KCNA افزود: پوتین نیز امروز در پیامی خطاب به کیم جونگ اون تاکید کرد که دو کشور یاد افسران ارتش سرخ و میهن پرستان کره‌ای را که جان خود را وقف آزادی کره کردند، گرامی می‌دارند.

این خبرگزاری با اشاره به نشست قبلی پوتین و کیم جونگ اون که در شهر ولادیووستوک واقع در خاور دور روسیه برگزار شد، افزود: پوتین معتقد است که همکاری دوجانبه با منافع متقابل از طریق اجرای توافق‌نامه‌های حاصل شده در نشست سال 2019 میلادی در شهر ولادیووستوک بیش از پیش تقویت می‌شود.

پوتین گفت: این اقدام بدون شک به تضمین امنیت در شبه‌جزیره کره و به طور کلی منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند.

کره شمالی در بحبوحه بن‌بست طولانی مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا و تحریم‌های جهانی فلج‌کننده بر اقتصاد کشورش، روابط خود به ویژه با دیگر کشورهای سوسیالیست از جمله چین و کوبا را تقویت کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها