حماس و جهاد اسلامی: تسهیلات وعده داده شده برای غزه کافی نیست

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی ارائه تسهیلات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ناکافی دانسته و بر تلاش برای رفع کامل محاصره غزه تأکید کردند.

حماس و جهاد اسلامی: تسهیلات وعده داده شده برای غزه کافی نیست

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که تماس‌های زیادی با میانجی‌گران توافق آتش‌بس در غزه در جریان است تا اسرائیل را به رفع کامل محاصره غزه وادار کنیم.

قاسم گفت: تسهیلاتی که رژیم اشغالگر از آن برای نوار غزه سخن می‌گوید کافی نیست بلکه اینها تنها اقداماتی است که با خواسته ما برای پایان بحران انسانی غزه مطابقت ندارد.

او افزود که با میانجی‌گران به ویژه برادرانمان در مصر برای رفع محاصره غزه و تمامی اقدامات تحمیلی اسرائیلی از ماه می گذشته، در تماس هستیم.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که تروریسم رژیم اشغالگر و تجاوزات آن اعم از محاصره و ممانعت از بازسازی غزه در راستای تلاش این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر شکست امنیتی و نظامی و باج‌خواهی از ملت فلسطین و فشار بر مقاومت و حامیان مردمی آن است.

او گفت که تشدید محاصره غزه تروریسمی است که ما هرگز در برابر آن تسلیم نخواهیم شد بلکه با آن مقابله خواهیم کرد و مقاومت هرگز به رژیم اشغالگر اجازه نمی‌دهد که این رژیم از محاصره به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش استفاده کند.

رژیم اشغالگر اسرائیل روز جمعه مدعی شد که تسهیلاتی برای نوار غزه ارائه کرده که از جمله آن اجازه ورود یک هزار بازرگان از نوار غزه به داخل کمربند سبز و صدور مجوز تردد برای ۳۵۰ بازرگان برای نخستین بار طی یک سال و نیم گذشته است.

این رژیم مدعی شد که مجوز صادرات تمامی انواع کالاها و تولیدات از نوار غزه صادر شده است.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تسهیلات فقط ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها