سی ان ان:

آمریکا به دنبال اسکان هزاران افغانستانی در قطر است

یکی از منابع مطلع گفت، ایالات متحده در حال تلاش برای جابجایی هزاران افغانستانی در حالیست که طالبان همچنان مانع امنیت شهروندان در این کشور می‌شود.

آمریکا به دنبال اسکان هزاران افغانستانی در قطر است

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، این منبع آگاه همچنین گفت، توافقی بین آمریکا و قطر هنوز نهایی نشده اما اگر این توافق به سرانجام برسد، شامل ۸۰۰۰ شهروند افغان می‌شود که به قطر می‌روند.

نخستین گروه از افغان‌ها شامل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تن به زودی وارد دوحه می‌شوند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا با اشاره به ویزای ویژه مهاجرتی گفت: ما در حال ارزیابی تمامی گزینه‌های در دسترس هستیم. ما هیچ اطلاعیه‌ای درباره مکان‌های اسکان مربوط به دارندگان ویزای مذکور در کشور ثالث نداریم.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی به قطر می‌روند تا به درخواست‌های افغان‌های حاضر در این کشور کمک کنند. این افغان‌ها به دلیل کمک به نیروهای آمریکایی در جریان جنگ افغانستان به دنبال دریافت ویزای ورود به ایالات متحده هستند.

اوضاع در افغانستان از زمان آغاز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و با تشدید حملات طالبان و تصرف ۱۷ مرکز ولایتی در افغانستان رو به وخامت گذاشته است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: ما قطعا نگران افزایش حملات و پیشروی‌های طالبان هستیم. ما اوضاع را از نزدیک رصد می‌کنیم و به شدت نگرانیم. این یک فرصت برای افغان‌ها،‌ رهبری و ارتش این کشو است تا متحد شوند. هر نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها