وزیر کشور خبر داد:

ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سربسته و "دسته روی" در خیابانها/ حل مشکل سرم و کمبود داروها

وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سربسته ممنوع است.

ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سربسته و "دسته روی" در خیابانها/ حل مشکل سرم و کمبود داروها

عبدالرضا رحمانی فضلی در نوزدهمین نشست این قرارگاه که امروز با حضور نمایندگان دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: در جلسه امروز قرارگاه، در اجرای دستور رئیس جمهوری محترم، جمع بندی که در سطح استان ها از سوی استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دستگاه های مختلف از عملکردشان ظرف یک و نیم سال اخیر، ارائه شده است مطرح و تبادل نظر شد. همه این موارد در جلسه شنبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح و مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین مساله در مهار بیماری کرونا، رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی است، گفت: در جلسه امروز تاکید همه مسئولین و نمایندگان دستگاهها بر این بود که با جدیت بیشتری مساله رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد افزایش جرایم به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا داده می شود و همچنین تسریع در فرآیند اعمال جرایم به نیروی انتظامی و دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.

وزیر کشور در ادامه صحبت هایش به مساله پیشنهاد تعطیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح مجدد موضوع در در جلسه دیروز در محضر رئیس جمهوری محترم کشور، مقدمات، تهمیدات و شرایط مرتبط برای مؤثر شدن امر تعطیلات، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت تا پس از ارائه به ایشان، در جلسه ستاد تصمیم گیری شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به موضوع مهم دیگر یعنی کمبودها و مشکلاتی که در حوزه برخی اقلام دارویی در کشور مطرح است اشاره کرد و گفت: نمایندگان وزارت بهداشت اطمینان دادند که موضوع سرم و مساله کمبود برخی دیگر از داروها حل شده است.

وی در ادامه گفت: در برخی جاها که مساله کمبود تجهیزات تخت در بیمارستان داشتیم که البته خیلی زیاد نبوده، تصریح شد که هر چه سریعتر حل شود.

تشکیل گروهی متشکل از نمایندگان وزارت کشور، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و سازمان برنامه بودجه از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با هدف کمک و تقویت نیروهای فعال در امر مقابله در استان ها و شهرستان ها از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر رحمانی فضلی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: این گروه قرار است به چند تا استان سرکشی و با بازدید میدانی، مشکلات و مسائل موجود را احصا نموده و در مرحله بعد، تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ می شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به ایام عزاداری دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: متأسفانه گزارش هایی نامناسب از عدم رعایت پروتکل ها در برخی از مراسم های هیات ها واصل شده است.

وی افزود: ضمن تشکر از همه کسانی که در این مناسبت و مناسک مذهبی رعایت کامل پروتکل ها را انجام می دهند اما باید توجه داشت عدم انجام رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه در اماکن سرپوشیده، مساله کنترل بیماری را در کشور دچار اشکال می کند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید، طبق پیشنهاد جدیدی که وزارت بهداشت در جلسه امروز ارائه دادند، مصوب شد که در اماکن سربسته مراسم از امشب برگزار نشود و همچنین "دسته روی" در خیابان ها قطعاً ممنوع است و این موضوع به نماینده سازمان تبلیغات اسلامی جهت اجرای دقیق ابلاغ شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه از همه هیات ها، مساجد و برگزار کنندگان مراسم ها واقعا عاجزانه تقاضا می کنیم که مسائل مربوط به پروتکل های بهداشتی و ابلاغیه های مصوب قرارگاه و ستاد ملی را حتما مراعات کنند.

وی در این خصوص گفت: مسئول نظارت و اجرای این تصمیم، سازمان تبلیغات و وزارت بهداشت است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با درخواست از مردم عزیز کشورمان برای رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: برخی از مجالس در داخل خانه ها برگزار می شود. خواهش ما این است که مراعات این موضوعات انجام شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور به لحاظ روند شیوع بیماری خطیر و حساس است، گفت: هر کاری را که انجام دهیم اگر هماهنگی و همدلی مردم مثل موج های قبلی نباشد؛ امکان موفقیت نیست.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: مسائل و طرح هایی که امروز در جلسه مطرح شد آنهایی را که لازم است در ستاد دوباره مطرح شود به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال می شود و مصوباتی که از اختیارات قرارگاه است از امروز اجرایی می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کاربر ناشناس
    0

    دو روزه اجازه برگزاری مراسم در مکانهای مسقف دادید میدانید چقدر مبتلا شدند حالا نوش دارو بعد از مرگ سهراب

  • ناشناس
    0

    به لعنت خدا دچار شوید مگر سال گذشته تجربه نشد چرا با جان مردم بازی می کنید حتمٱباید عده ای را گرفتار کنید تا بزرگترتان بر سرتان بزند متوجه شوید خدایا چرا ایران را بدست این قوم بدتر از مغول دچار کردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      صدرحمت به چنگیز

  • حسین
    0

    آقای وزیر، مکان سربسته برای کرونای قبلی بود برای دلتا مکان باز هم خطرناکه ولی با وجود این، همین حرف تون رو عملیاتی کنید ببینیم میتونید یا میخواهید باز هم حرف بزنید. ولی نظر کارشناسی اینست که تعطیلی کامل ، منع تردد و عدم برگزاری مجالس. فقط

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کم‌کم داره یادش میاد چه کار کنند !!!! خدا لعنتتان کند که چهل و دو سال است که اینگونه کشور را مدیریت کردید !!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مدیریت پت و‌متی !!!! تازه متوجه شدن چه کار باید می کردن !!!!

  • کامران
    0

    شماها به همراه خانواده که در این مراسمات کوچه و بازار شرکت نمیکنید از شماها که مبتلا به کرنا و احیانا فوت نمیشن پس اگر مراسم هرچه کرنایی تر و شلم و شوربا تر سودش به جیب شماست که مردم خودشون ما ر انتخاب کردند.شماها شبها در محافل خصوصی با خانواده در محیطی کاملا یهداشتی ساعاتی برای بستن دهان رقبا و سمتهای آتی به صرف شام اشکی روان خواهید کرد.

  • سید
    0

    تو را به نام آقا امام حسین علیه السلام دلتان برای مردم بسوزد شاید بخشی از مردم نا آگاه باشند و خطر فعلی را جدی نگیرند شما به عنوان مسئول و حاکم وظیفه داری از جان مردم محافظت کنی امروز عزاداری خدمت به مردم بی پناه است که دستشان از دارو کوتاه است خدمت به کسانی است که باید برای بستری بیمارشان در بیمارستان شبی ۵ میلیون تومان پول پرداخت کنند. والله امام حسین راضی نیست در این شرایط برایش عزاداری کنید. خرج این مراسم را امسال به عشق آقا اباعبدالله الحسین علیه اسلام اختصاص بدهید به بیماران کرونایی کم بضاعت و فقرا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی ریا وتزویر جای حقانیت وکمال رو بگیره نوع نگاه متفاوت میشه دوست من

  • حق
    0

    شما ممنوع میکنی ولی کافیه تاسوعا و عاشورا یه دور تو خیابان بزنید تا ببینید واسه یه ظرف غذا چیکار میکنن

  • متعجب
    0

    خطاب به جناب رحمانی فضلی باید گفت تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز !

  • علی
    0

    این جناب وزیر فقط در حد، صحبت و گفتگو کار میکنه الان مردم برای سرُم و داروی کرونا، چون نایاب شده و با قیمت چند صدبرابر بازار آزاد باید تهیه کنن ایشون فقط گفته همه چی حل شده و مشکلی نیست ولی برید ببینید انگار روز قیامته در بیمارستان‌ها هیچ اقدامی نمیکنن

  • حامي
    0

    خدايا پروردگارا اين رحماني كي عوض ميشه هر وقت ميبينمش حالم بد ميشه

  • a.b.m
    0

    زودتر ابنو بردارید حالمون خراب میکنه صد رحمت به کرونا

  • متین
    0

    فقط هر از چندگاهی میان یه شعاری میدن و میرن ..خاک تو سرت توی بقیه کشور ها وزیر یه دستور میده کسی جرات نداره نظر بده دربارش اینجا تو جرات نداری به یه مداح بگی اقا توی هییت سر بسته مراسم نگیر

  • فریدون
    0

    وزیر بی عرضه پس کی دیگه می روی پیش حسن فریدون دروغگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها