با حکم رئیس جمهور

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه شد

رئیس جمهور با صدور حکمی سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه شد

سید مسعود میرکاظمی، متولد ۱۳۳۹ تهران دارای مدرک تحصیلی دکتری مهندسی صنایع است و پیش از این مسئولیت هایی همچون وزیر نفت در دولت نهم و رئیس سازمان اپک(۲۰۱۱)، وزیر بازرگانی در دولت دهم، نماینده تهران در مجلس نهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عضو هیات امنای بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، عضو و رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی، رئیس مرکز مطالعات بنیادی انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه شاهد، رئیس مرکز مطالعات لجستیک و مدیرعامل سازمان اتکا را برعهده داشته است.

در سال ۱۳۵۹ به طور رسمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد. میرکاظمی پس از انقلاب، در مقطع کارشناسی مهندسی صنایع در سال ۱۳۶۵ و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه علم و صنعت ایران فارغ التحصیل شد. همچنین مدرک دکترای مهندسی صنایع را در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد.

میرکاظمی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ مدیرعامل فروشگاه اتکا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه شاهد بود.

او سپس در سن ۴۵ سالگی، به مدت ۴ سال در دولت نهم وزیر بازرگانی و کمتر از ۲ سال در دولت دهم، وزیر نفت بود. سپس از سال ۱۳۹۱ به عنوان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، واحد نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شد.

او در سال اول حضورش در مجلس شورای اسلامی، به عنوان رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شد که در سال دوم نیز انتخاب او در این مسئولیت تکرار شد. سپس در سومین سال حضورش در مجلس نهم، به عضویت کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درآمد. او در این سال، عضو کمیسیون انرژی نیز بود.

وی برای دولت سیزدهم، در سال چهارم حضورش در مجلس نیز، مانند سال سوم، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و کمیسیون انرژی بود.

همچنین فرماندهی و مدیریت دفاع مقدس، تدریس در دانشگاه‌های امام حسین، علم و صنعت ایران و امام صادق، معاونت پژوهش و آموزش و همچنین قائم مقامی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین (ع)، ریاست مرکز بررسی سیستم‌ها و افزایش بهره وری، مرکز مطالعات و پژوهش‌های لجستیکی، مرکز مطالعات بنیادی، همچنین دبیری علمی دومین و سومین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات و اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین، بخش دیگری از سوابق اوست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای دولت سیزدهم، در سال ۱۳۷۹ به عنوان مدیر نمونه جشنواره شهید رجایی در وزارت دفاع برگزیده شد. او مؤسس انجمن تحقیق در عملیات و سردبیر فصلنامه‌های فرآد و مدیریت تحقیقات دفاعی است.

میرکاظمی مولف تعدادی زیادی مقاله در زمینه سازمان‌های چابک، ناب، نگرش‌های نوین لجستیکی، زنجیره‌های تامین، نگهداری و تعمیرات است و مدیریت پروژه‌های مختلف صنعتی و خدماتی در زمینه‌های صنعت، روغن، صنعت قند، پتروشیمی و ماشین‌آلات مجتمع مس سرچشمه و هواپیمایی را در سابقه دارد.

زمانی که میرکاظمی وزارت بازرگانی را در دست داشت، طرح استیضاح او به‌دلیل افزایش بی سابقه قیمت شکر و نبود آن در بازار کلید خورد، ولی هیچ وقت اجرایی نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ساچو
    0

    به نظر میاد رئیسی ، زیاد اهل مشورت نیست یا بهتر بگم مشورت میکند اما عاقبت رای و نظر خود را به کرسی مینشاند( این مرام قاضی جماعت در ایرانه) این اخلاق هم میتونه خوب باشه ویا در مسئله اجرائی جواب نده ! مدیرییت کردن بر وزرائی که تقریبا هم رای نیستند سخته.آقای رئیسی هیات دولت با قوه قضائیه زمین تا آسمون فرق دارد! امیدوارم کار شما در دولت به دیکتاتوری ختم نشه

  • علی۵
    0

    این تمام دوران زندگیش پست داشته پس کابینه جوان و انقلابی کجاست؟

    نظرات شما -
    • یکه
      0

      جوان معرفی شده نظر میدهند بی تجربه ، با تجربه معرفی می‌شود ،میگویند پس کو کابینه جوان ؟ امان از این هیاهو یاضامن آهو.

    • به یکه
      0

      یکی از کسانی است که مسبب وضع موجود است. چون در تمام مدت عمرش پست های مختلف داشته است.اگر میخواهیم تغییر بوجود بیاید با این نسل نمیشود.

  • محمود
    0

    بگید از کدام قصابی گوشت میخره صورتش دیگه جای گوشت اضافی نداره

  • دن کیشوت
    0

    بنازم به این غبغب، نترکی سردار دکتر مهندس غبغب خان؟ وقتی میگم مملکت مال آخوندها و سردارها است به بعضی ها بر میخوره!

    نظرات شما -
    • به دن کیشوت
      0

      کجاش سردار؟ تمام دوران زندگیش پست و مقام گرفته. سردار شهیدان باقری، چمران و باکری و هاشمی و... هستند .

  • بسیجی عاشق رئیسی
    0

    یکی از وزرا دولت یار حلقه اول امام الزمان بود و چندین جلسه در دولت دهم شرفیاب حضور و چای خوردن با امام الزمان داشت

    نظرات شما -
    • .
      0

      خداوند مسخره کنندگان را دوست ندارد

  • کاربر ناشناس
    0

    یه جای بخور و بچاپ حسابی بهش دادید نه اینکه جان نداره بنده خدا

  • قلقلک
    0

    یه من کله پاچه

  • علی
    0

    این که داره منفجر میشه داره میپوکه

  • مسعود
    0

    چه فرق میکند این اینجا باشد یا اون اینجا باشد چه خواجه علی چه علی خواجه.

  • باربد
    0

    اقای رئیسی ، ما امدیم که وضع موجود را تغییر دهیم !؟ یک هفته امده ای طبق قاعده باید قیمت ها سقوطی می شد در این یک هفته قیمت ماشین ۱۰ درصد گران شد دلار از کانال ۲۴ هزارتومان به نزدیکی کانال ۲۷ هزارتومان رسیده ، سکه از کانال ۱۰ میلیون به نزدیکی کانال ۱۲ هزارتومان رسیده ، تلفات کرونایی دو برابر شده ، دارو و سرم نایاب ؛ عجب تغییری !؟ خدایا ظلم روحانی را برگردان .

  • فف
    0

    خدا کنه مثل نوبخت با لبخند و ظاهر فریبی مردم بدبخت رو گول نزنه و جیب خودش و پر کنه و به فکر مردم باشه

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      چه گردنی کلفت کرده این یعنی ذیگه جا برای خوردن داره

  • ناشناس
    0

    ظاهرا هیچ تخصصی از برنامه و بودجه ندارد

  • ارباب حلقه ها عمامه
    0

    او در خانواده یی مذهبی چشم ب جهان گشود مسعود در جوانی اشتباهی در جبهه مقداری قدم زد و در بزرگسالی به قدری پول در وزارت نفت ...... نمود که اکنون لپ هایش روی ترقوه افتاده

  • رئیسی
    0

    مالی نیست اصلا به درد این پست نمیخوره برای رئیس آشپزخونه خوبه

  • رحماندوست
    0

    به باربد.رئیس میخواست سفره مردم را پر کنه نیومده نون گران شد نونی که خیلی از فقرا نمیتونند بخرند ونسیه میبرند .پس همش حرفه 42ساله تجربه کردیم همه جوریشو این مملکت تا این آخوندا بااین جور عقاید وطرز تفکر مسخره هستند سامان نخواهد گرفت ومردم روی خوش نخواهند دید

  • باغ وحش رییسی
    0

    چقدر قیافه اش شبیه سموره ، نه خدایی دقت کن

  • زبل خان
    0

    بابا این داره میترکه یه مسله این اقایان وزیر که این همه خواص برایشان نوشته اند وهمه هم پستهای خوبی داشتن چرا مشکلات حل نشد بلکه دو صد چندان شد بُکشید ما را که داز تر میشویم

  • مراد برقی
    0

    قیافش و هیکلش به کاسبان تحریم و حرامخورانی که جانماز آب می‌کشن میخوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها