هائیتی تحقیقات بین المللی درباره ترور موئیس را خواستار شد

بر اساس اعلام سفارت هائیتی در جمهوری دومنیکن، دولت این کشور خواستار کمک سازمان ملل به اجرای یک تحقیقات بین المللی در خصوص ترور ژوونل موئیس، رئیس جمهورش در ماه گذشته میلادی است.

هائیتی تحقیقات بین المللی درباره ترور موئیس را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه سفارتخانه مذکور، هائیتی در نامه‌ای به تاریخ سوم اوت خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، این درخواست کمک را مطرح کرده است. بر اساس این گزارش هائیتی، به طور خاص خواستار تشکیل یک "کمیسیون تحقیقات بین المللی" به همراه یک دادگاه ویژه برای پیگرد قضایی مظنونان شده است.

این نامه که از سوی کلود جوزف، وزیر خارجه هائیتی امضا شده عنوان کرده است، هائیتی حمله به موئیس در اقامتگاهش را به دلیل اتهامات مربوط به نقش داشتن خارجی ها در روند برنامه ریزی، تامین مالی و اجرای این ترور یک جنایت بین المللی در نظر می گیرد.

این در حالی است که مقام‌های هائیتی چند سرباز سابق کلمبیایی که بر اساس ادعاها تحت استخدام یک شرکت امنیتی مستقر در میامی بوده اند به ظن اجرای ترور موئیس دستگیر کرده است.

هائیتی همچنین گفت، باید حمایت سازمان ملل الگوبرداری شده از تحقیقاتی باشد که در قبال حمله تروریستی ۲۰۰۵ در لبنان با به جا گذاشتن ۲۲ کشته از جمله نخست وزیر این کشور انجام شد،باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها