اتهام‌پراکنی نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران

نخست وزیر انگلیس همگام با مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ایران را به حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کرد.

اتهام‌پراکنی نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران

نخست وزیر انگلیس عصر دوشنبه به وقت تهران همگام با مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، ایران را مسئول حمله به یک فروند نفتکش تجاری در دریای عمان معرفی کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: « ایران باید با پیامدهای آنچه انجام داده است روبرو شود .این یک حمله هولناک در حمل و نقل تجاری بود.»

نخست وزیر انگلیس بدون ارائه مستنداتی درباره ادعاهای خود گفت: «یک شهروند انگلیسی در این حادثه درگذشت. این بسیار حیاتی است که ایران و هر کشور دیگری به آزادی دریانوردی در سراسر جهان احترام بگذارند و انگلیس همچنان بر این امر پافشاری می‌کند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز است، را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: «این بیانیه‌های هماهنگ شده به خودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، به گونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید! »

خطیب زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی خواند که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: «جای تاسف است در حالی که این کشورها نسبت به تعرض و خرابکاری‌های تروریستی در قبال کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ و آب‌های بین‌المللی سکوت حمایت ‌آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران‌ می‌کنند، در صورتی که چنانچه این کشورها سندی برای اثبات ادعاهای واهی خود دارند می‌بایست ارائه کنند.»

خطیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.»

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • داروغه
    0

    بی تربیت ها ما نبودیم .اگر هم اینجوری شده اشتباه شده ببخشید .

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      اگر هم ما بودیم خوب کردیم این همه شما به این مملکت و این مردم ضربه زدید عرض خواهی که نگردید هیچ با بیشرمی و پررویی سینه جلو دادید و خود را حق به جانب نشان دادید. مرگ بر انگلیس و انگلیسی پرست ها

  • منصور
    0

    هنوز خوشحالی این نادرست را از ترور سردار دلاور اسلام فراموش نکرده ام. هر کس کشتی اسراییلی رو زده دستش درد نکنه. به امید خسارتهای اساسی تر به این قورمساق ها.

  • کیان
    0

    موش دوندن مثل قبل از مذاکرات ظریف شروع شد شما که جرات گردن گرفتن ندارید چرا میزنید حالا ببینید سر همین دو نفر چند هزار میلیارد از جون ایران میکشن بیرون حداقل رئیسی که از جنس خودتون هست اینو در وین به باتلاق نفرستید

  • قاسم
    0

    انگلیسی منفور و متقلب

  • منصوری
    0

    اون موقعی که کشتی های نفتکش ایران رو می زدند. اون وقتی که سوریه بمباران می کنند و ساختمان ها در غزه پایین می آورند. اون موقع که متخصصین ایرانی ترور میکنند این روباه مکار کجاست؟

  • گمنام
    0

    کدخدا پرستان داخلی ولندن پرستان ناراحت می شوند .

  • عباس
    0

    بایدجلوتر ازاینهامیزدیم حیف که رئیس جمهورمان روحانی بود

  • علی
    0

    خوب زدن .دیگه هم میزنیم .براشون نا امنتر میکنیم که دوروبر ما نپلکند

  • آریو برزن
    0

    ما در حال جنگ هستیم. حقیقت این است. دشمن فعلا با تحریم با ما می جنگد اما هر آن احتمال تغییر شکل آن به جتگ نظامی وجود دارد. برای روزهای بسیار سخت آماده باشید. و برای دشمنان روزهای سخت تر بسازید. جنگ اجتناب ناپذیر است. به زودی تمام معادلات به هم خواهد خورد . دشمن خیال تحمل ما را ندارد . ترجیح می دهم کشته ای از یک نبرد غرور آمیز باشم تا زنده ای در دوران خفت و تسلیم.

    نظرات شما -
    • حاج طوسی
      0

      یه سری به مکتب من بزن و بعد برو سوریه

  • ناشناس
    0

    درست و منطقی این هست که جنگ و درگیری در منطقه به ضرر ما هست زود جو گیر نشید اگه در عمل طالب جنگ هستید در میدان نبرد اینگونه رجز خوانی کنید

  • ناشناس
    0

    چرا اتهام . مرد نیستید اگر زدید و نمیترسید بگویید مازدیم.

  • قاسم
    0

    هر وقت قیافه این بوریس جانسون را می‌بینم یاد اورانگوتانی می‌افتم که در یک مستند تلویزیونی دیدم منتها اون خیلی قشنگتر از این بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها