تاکید وزیر خارجه عراق بر اهمیت حفظ مشترکات ملت‌های عربی در پایان سفر به آمریکا

وزیر خارجه عراق در جریان دیدار با نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل بر اهمیت همکاری و هماهنگی و حفظ مشترکات بین ملت‌های عرب تأکید کرد.

تاکید وزیر خارجه عراق بر اهمیت حفظ مشترکات ملت‌های عربی در پایان سفر به آمریکا

به گزارش خبرگزاری عراقی «واع»، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در پایان سفرش به آمریکا در نیویورک با نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل دیدار کرد و در جریان این دیدار وضعیت سرتاسر منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

فؤاد حسین در جریان این دیدار از همگان خواست مسئولیت‌ مقابله با چالش‌ تروریسم جهانی را بر عهده بگیرند. وی همچنین خواستار حمایت از عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش با هماهنگی با دولت عراق شد.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورش به تداوم ایجاد پل‌های ارتباطی با تمامی کشورهای جهان، فعالسازی منافع مشترک، مقابله با خطرهای مشترک مصمم است و از ورود به سیاست محوربندی‌ها و اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی ممانعت می‌کند.

فؤاد حسین همچنین گفت، دیپلماسی عراق بر زبان گفت‌وگو برای حل تمامی اختلافات پیش رو، تکیه دارد و از روابطش با سازمان ملل، اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌های بین‌المللی برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود بهره می‌برد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها