دبیرکل عصائب اهل الحق عراق: حضور آمریکا در عراق به نفع اسرائیل است

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی به اظهارات وزیر خارجه کشورش مبنی بر نیاز نیروهای امنیتی عراق به کمک آمریکایی‌ها واکنش نشان داد.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق: حضور آمریکا در عراق به نفع اسرائیل است

به گزارش بغداد الیوم، قیس الخزعلی در سخنانی در پاسخ به فؤاد حسین، وزیر خارجه کشورش گفت: اظهارات وزیر خارجه عراق درباره اینکه نیروهای امنیتی عراق هنوز به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تأسف‌آور است و ما و همه شهروندان عراقی که به نهادهای نظامی و امنیتی کشور افتخار می‌کنند، با آن مخالفیم.

وی افزود: اظهارات فؤاد حسین، بازتاب واقعیت توانمندی نیروهای قهرمان ما در ارتش، پلیس فدرال، حشد شعبی و سازمان مقابله با تروریسم و همچنین منعکس‌کننده واقعیت تجربیات به دست آمده توسط این نیروها پس از پیروزی بر داعش، نیست.

الخزعلی در ادامه تأکید کرد: درک چنین سخنانی قابل‌فهم نیست، جز اینکه بگوییم این سخنان در راستای تبلیغ برای توجیهات مطرح‌شده توسط دولت آمریکا در خصوص ادامه حضور آن در خاک عراق است.

الخزعلی گفت: همه می‌دانند که حضور آمریکا در عراق هیچ ارتباطی با منافع عراق ندارد، بلکه با منفعت رژیم اسرائیل مرتبط است که عراق و عراقی‌ها را دشمن اول خود می‌داند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در سخنانی در واشنگتن اظهار کرد: که نیروهای کشورش همچنان به برنامه‌های آموزش، تسلیح و تجهیز و توانمندسازی ارائه شده از سوی آمریکا نیاز دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها